۰
مجری شبکه آمریکایی:

اگر حمله‌کنندگان به کنگره مسلمان بودند!

مجری شبکه MSNBC آمریکا از رفتار دوگانه پلیس این کشور با حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره انتقاد کرد و گفت اگر این افراد، مسلمان یا سیاه‌پوست بودند، قطعاً پلیس با خشونت تمام با آنها برخورد می‌کرد.
کد خبر: ۲۴۸۴۹۸
۱۳:۰۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مجری شبکه MSNBC آمریکا از رفتار دوگانه پلیس این کشور با حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره انتقاد کرد و گفت اگر این افراد، مسلمان یا سیاه‌پوست بودند، قطعاً پلیس با خشونت تمام با آنها برخورد می‌کرد.

جو اسکاربورو، مجری شبکه تلویزیونی MSNBC از رفتار ملایم پلیس این کشور با حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره انتقاد کرد.

اسکاربورو با انتقاد از معیارهای دوگانه پلیس آمریکا گفت: اگر حمله‌کنندگان، مسلمان یا سیاه‌پوست بودند رفتار پلیس با آنها به کلی متفاوت بود.

وی که مجری برنامه «صبح به خیر جو» است، در این برنامه گفت: اگر شورشیان سیاه‌پوست بودند حتماً پلیس به آنها شلیک می‌کرد. اگر مسلمان بودند پلیس از روی پشت‌ بام‌ها به آنها شلیک می‌کرد.

رفتار پلیس آمریکا با حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره این کشور با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است و بسیاری آن را با رفتار خشونت‌آمیز پلیس با طرفداران جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» در تابستان گذشته مقایسه کرده‌اند.

در حمله چهارشنبه گذشته به ساختمان کنگره آشوبگران بدون روبه‌رو شدن با مانع از سوی پلیس، وارد ساختمان کنگره شدند، دفاتر نمایندگان را غارت کردند و اشیای متعلق به نمایندگان را به سرقت بردند.

چهارشنبه شب گذشته همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی جو بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند. در جریان این حمله ۴ نفر کشته شده و ۱۴ مأمور پلیس واشنگتن مجروج شدند. به گفته سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا تاکنون ۵۲ نفر از این مهاجمین بازداشت شده‌اند.

هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد. در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: