۰

هشدار شورای مسلمانان آمریکایی-هندی به دولت هند

یک سازمان برجسته مدافع مسلمانان هند در آمریکا با ادعای اینکه آزار و اذیت مسلمانان در هند بیش از حد تصور فرد افزایش یافته است از «نارندرا مودی» نخست وزیر هند خواست تا جلوی این خشونت ها را بگیرد و قانون اساسی هند را نجات دهد.
کد خبر: ۲۴۸۳۷۶
۱۰:۱۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک سازمان برجسته مدافع مسلمانان هند در آمریکا با ادعای اینکه آزار و اذیت مسلمانان در هند بیش از حد تصور فرد افزایش یافته است از «نارندرا مودی» نخست وزیر هند خواست تا جلوی این خشونت ها را بگیرد و قانون اساسی هند را نجات دهد.

«احسن خان» ، رئیس شورای مسلمانان آمریکایی -هندی در این باره گفت: دولت نارندرا مودی باید به جامعه بین المللی نشان دهد که قانون اساسی هند هنوز در جریان است.

وی افزود: این مستلزم توقف خشونت علیه مسلمانان توسط گروه های وابسته به هندوهای افراطی و حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» است.

حزب حاکم هند از نظر ایدئولوژیکی به سازمان «آر اس اس» که یک سازمان راست گرای ملی گرای هندو وابسته است.

رئیس شورای مسلمانان آمریکایی -هندی خاطرنشان كرد كه هند قرار است روز 26 ژانویه روز جمهوری را به احترام روزی كه قانون اساسی آن در سال 1950 اجرایی برای تأمین عدالت ، آزادی و برابری برای همه شهروندان و ترویج برادری در میان همه آنها به تصویب رسیده است،جشن بگیرد اما دولت باید خود را برای اجرای درست این قانون اساسی آماده کند.

به گفته خان مجموعه ای از حوادث اخیر حاکی از آن است که دولت هند آزار و اذیت مسلمانان را قانونی جلوه می دهد ، خشونت علیه بزرگترین جامعه اقلیت در کشور را تشویق می کند و امکان این خشونت ها را فراهم می کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: