۰

واکنش مقامات انصارالله یمن به آشتی قطر و ریاض

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و سخنگوی انصارالله به توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرزها و رفع محاصره واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۲۴۸۱۵۵
۰۹:۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، قطر و عربستان سعودی شامگاه دوشنبه بر سر بازگشایی مرزها به توافق رسیدند و «تمیم بن حمد» امیر قطر شخصا در نشست امروز (سه‌شنبه) سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شرکت می‌کند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله لغو محاصره قطر و ازسرگیری روابط این کشور با عربستان سعودی را به ملت قطر تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این موضوع آغازی بر پایان جنگ و تنش در منطقه و توقف جنگ علیه یمن و رفع محاصره آن باشد.

وی در این باره گفت: معیار سنجش آشتی (کشورهای حاشیه) خلیج (فارس) با قطر و با نظارت کویت سه موضوع است که بر حتمیت نتیجه تأکید می‌کند: ۱. این لغو محاصره صوری نباشد به معنای آنکه پس از نشست (شورای همکاری) محاصره دوباره برقرار شود ۲. به خاطر عادی‌سازی روابط نباشد به نحوی که این همان هدف نشست و مهم‌ترین برون‌رفت آن بویژه با توجه به حضور هیأت آمریکایی در نشست این است باشد ۳. برگرفته از استقلال هر کشوری با حفظ روابط برابر بین‌المللی‌اش باشد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله هم در توییتی نوشت، آنچه در کشورهای حوزه خلیج فارس رخ می‌دهد بر این موضوع تأکید می‌کند که سیاست محاصره، جنگ و تجاوز به بن‌بست رسیده و احترام متقابل سالم‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای تحقق امنیت و ثبات است.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: