۰

طرز تهیه اسپاگتی با کوفته قلقلی مرغ غذای محبوب و خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه اسپاگتی با کوفته قلقلی مرغ را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۲۴۷۸۸۹
۱۱:۵۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

شیعه نیوز: اسپاگتی یا همان ماکارونی رشته‌ای که در زیر مجموعه پاستا‌های استوانه‌ای و کشیده قرار می‌گیرند همیشه غذای محبوب بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست. موادی که در کنار آن‌ها درست می‌شود؛ می‌تواند به صورت گیاهی و سبزیجات، با گوشت چرخ کرده یا همراه با گوشت ریش ریش مرغ یا گوشت قلقلی باشد. اما اسپاگتی با کوفته مرغ، کمتر مشهور است. اما این دستور نیز بسیار خوشمزه است و طعم خوبی دارد. طرز تهیه این پاستا یا اسپاگتی یا ماکارونی رشته‌ای با کوفته قلقلی مرغ یا به قول فرنگی‌ها چیکن میت بال را درادامه بخوانید.

مواد لازم

اسپاگتی: ۲۰۰ گرم

مرغ چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۴ عدد

آب مرغ: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پنیر پارمزان: ۴ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری

سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری

پودر آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز: ۱ عدد

نمک: به مقدار لازم

فلفل سیاه: به مقدار لازم

خامه: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این اسپاگتی یا پاستا خوشمزه و مقوی با کوفته قلقلی باید مثل دستورالعمل‌های همیشگی تهیه ماکارونی و اسپاگتی و پاستا، ماکارونی را در آب جوش بپزید و آب‌کش کنید. اما قبل از آن، بهتر است مواد اصلی را درست کنید.

گوشت مرغ چرخ کرده را همراه با سس کچاپ و سس خردل، در بشقابی بریزید. فلفل قرمز را به صورت ریز خرد کنید و به این ترکیب اضافه کنید. سپس ۳ قاشق غذاخوری از پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل را نیز روی آن بپاشید. این ترکیب را با دست خوب ورز دهید. سپس از این مواد، توپک‌های کوچکی به اندازه یک گردو جدا کنید و خوب قلقلی کنید.

در مرحله دوم طرز تهیه اسپاگتی با کوفته مرغ، باید کوفته‌های مرغ را خوب سرخ کنید. برای این کار، تابه‌ای نچسب و گود بردارید و روغن سرخ کردنی در آن بریزید. پس از داغ شدن روغن، کوفته‌ها را یکی یکی در آن قرار دهید و صبر کنید تا کاملا مغزپخت شوند.

گوجه فرنگی‌ها را بشویید و خشک کنید. سپس پوست آن‌ها را بگیرید و به قطعات کوچک، خرد کنید. پیاز را نیز بشویید و خرد کنید. تابه‌ای نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و در آن روغن سرخ‌کردنی بریزید. پیاز را در تابه بریزید و تفت دهید. بعد از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه از تفت دادن پیاز، گوجه فرنگی خرد شده را به تابه اضافه کنید. آب مرغ و پنیر پارمزان باقی مانده را در تابه بریزید و با پودر آویشن، مواد را طعم‌دار کنید.

بعد از گذشت ۵ دقیقه از پختن این مواد، کوفته‌های قلقلی آماده شده را در تابه سس قرار دهید و دوباره صبر کنید تا مواد بپزد. پس از غلیظ شدن آب سس، ۲ قاشق غذاخوری خامه به آن اضافه کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه اسپاگتی با کوفته مرغ، اسپاگتی را به هر روشی که دوست دارید، آبکش و دم کنید. سس آماده شده همراه با کوفته قلقلی‌ها را روی اسپاگتی بریزید و با سبزیجات خوش‌رنگ و خوش طعم مثل ریحان و جعفری یا فلفل دلمه، بشقاب خود را تزئین کنید. این اسپاگتی خوشمزه را با ماکارونی فتوچینی یا انواع مختلف پاستا فرمی هم می‌توانید درست کنید. نوش جان!

اطلاعاتی درباره اسپاگتی و ماکارونی

اسپاگتی یا همان ماکارونی رشته‌ای، یکی از محبوب‌ترین پاستا‌های ایتالیایی است که از آرد سمولینا یا آرد معمولی درست می‌شود. در کشور‌ها و مناطق دیگر، این غذا از آرد‌های دیگر نیز تهیه می‌شود و امروزه با آرد کامل بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. در واقع اگر اسپاگتی یا ماکارونی و پاستا با آرد کامل تهیه شود؛ خواص بسیار بیشتری را برای سلامتی دارد. آرد کامل سرشار از فیبر و سبوس است و برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند و نمی‌توانند غذا را خوب هضم کنند، انتخاب مناسب و مفیدی است.

منبع: مجله کوروش

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: