۰

۴۸۰ افغانستانی قربانی حملات تروریستی طی سه ماه اخیر

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در پی حملات تروریستی طی سه ماه اخیر در این کشور، ۴۸۰ شهروند این کشور جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۴۶۸۱۵
۰۸:۳۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: ادامه حملات انتحاری و انفجار بمب از سوی عناصر تروریستی طی سه ماه گذشته منجر به جان باختن بیش از ۴۸۰ غیرنظامی شده است.

آرین در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: طی سه ماه گذشته، طالبان با ۳۵ حمله انتحاری و ۵۰۷ انفجار بمب، ۴۸۷ غیرنظامی ما را کشته و ۱۰۴۹ نفر را زخمی کرده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان، طالبان را به ارتکاب جنایات جنگی با حمله به غیرنظامیان متهم کرده است.

آرین افزود: کشته شدن غیرنظامیان یک جرم جنگی است و هرگز قابل توجیه نیست.

ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات رسمی افغانستان در حالی است که، طالبان مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته و هرگونه اتهام زنی در این رابطه را رد کرده است.

در پی انفجار بمب در روز جمعه در استان غزنی در شرق افغانستان، دست‌کم ۱۵ غیرنظامی کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند. طی دو ماه اخیر، حداقل ۲۴ نفر در یک بمب گذاری انتحاری در خارج از یک مرکز آموزش در کابل، پایتخت این کشور جان خود را از دست دادند.

ادامه خشونت‌ها در افغانستان در حالی است که دولت و طالبان مذاکرات صلح را در دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌کنند. گفت‌وگو‌ها از سپتامبر گذشته و پس از اتمام روند تبادل زندانیان آغاز شد.

همزمان ناظران داخلی در افغانستان از احیای گروه تروریستی داعش در این کشور خبر می‌دهند. تروریست‌های شکست خورده داعشی که در عراق و سوریه ناکام بوده‌اند، اکنون به افغانستان منتقل شدند. مسئولیت برخی از حملات تروریستی در افغانستان را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است. جدی‌ترین حمله تروریستی اخیر در افغانستان حمله به دانشگاه کابل بود که در پی آن شماری از دانشجویان افغانستانی به خاک و خون کشیده شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: