۰

واکنش مقامات سعودی به تشکیل دولت ائتلافی در جنوب یمن

معاون وزیر دفاع عربستان در واکنش به اعلام تشکیل دولت برآمده از توافق ریاض مدعی شد که این توافق بر همه مشکلات غلبه می‌کند.
کد خبر: ۲۴۶۷۵۴
۱۱:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از اعلام تشکیل دولت برآمده از «توافق ریاض» (توافقی که به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب یمن میان مزدوران سعودی و اماراتی نوامبر 2019 در پایتخت عربستان امضا شد) و در حالی که درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن (تحت حمایت عربستان) و نیروهای شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) در جنوب یمن همچنان ادامه دارد، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با استقبال از تشکیل چنین دولتی گفت: توافق ریاض با تلاش یمنی‌ها و سعودی‌ها و اماراتی‌ها از بر همه مشکلات و موانع غلبه می‌کند.

خالد بن سلمان در ادامه مدعی شد: «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای تحقق امنیت و ثبات در یمن و تحقق آرمان‌های مردم این کشور تلاش می‌کند.

روز گذشته همچنین شبکه العربیه سعودی به نقل از سفیر سعودی گزارش داد که کابینه جدید یمن به‌زودی طی یک هفته آینده به محض پایان هماهنگی‌ها و تدارکات لازم، به عدن باز خواهد گشت.

«محمد بن سعید آل جابر»، گفت که مرحله آتی در یمن جدید و برای یمنی‌ها بشارت‌دهنده خواهد بود. او مدعی شد که تشکیل کابینه جدید توسط منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، جنبش انصارالله و دولت نجات ملی این کشور را مجبور خواهد کرد که به سمت راه حل سیاسی حرکت کنند.

سفیر سعودی در یمن مدعی شد که کشورش از ثبات در یمن استقبال و حمایت می‌کند و همه تلاش‌های خود را در این راستا به کار خواهد گرفت.

شامگاه جمعه « عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن اسامی وزرای دولت بر آمده از «توافق ریاض» (توافقی که به منظور پایان دادن به اختلافات مزدوران سعودی و اماراتی در یمن در نوامبر 2019 به امضا رسید) را پس از گذشت بیش از یک سال شکست در اجرای توافق مذکور اعلام کرد.

منصور هادی در حالی فرمان تشکیل کابینه را صادر کرده است که از سال 2015 فراری و در عربستان ساکن شد و هم اکنون دولت نجات ملی یمن به رهبری جنبش انصارالله، شمال غربی و غرب یمن را که از نظر ژئوپولیتیکی و تعداد جمعیت حائز اهمیت است، تحت کنترل دارد.

این در حالی است که تنش میان مزدوران سعودی و اماراتی همچنان ادامه دارد؛ به ویژه از زمانی که نیروهای وابسته به دولت مستعفی در آگوست سال گذشته توانستند شبوه را به اشغال خود درآورند، ولی زمان تنش کنونی، مربوط به تحرکات نظامی در استان مجاور یعنی ابین است. عربستان در تلاش است، بخش نظامی توافق ریاض را اجرایی کند؛ توافقی که حزب «الاصلاح» و امارات یکدیگر را به تلاش برای شکست آن متهم می‌کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: