۰

گزارش سالانه وضعیت اقلیت‌ها در جنوب آسیا از وضعیت مسلمانان هند

براساس گزارش یک سازمان حقوق بشری، از زمان به قدرت رسیدن نارندرا مودی و ایجاد تغییرات در قانون شهروندی، این کشور به محیطی خطرناک و خشن برای اقلیت‌های مسلمان تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۴۶۳۹۲
۱۵:۱۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گزارش سالانه وضعیت اقلیت‌ها در جنوب آسیا (South Asia State of Minorities Report ۲۰۲۰)، وضعیت فضای مدنی و آزادی‌های شخصی قابل دسترسی برای شهروندان، به‌ویژه اقلیت‌های ساکن در کشورهای آسیای جنوبی مانند افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، نپال، پاکستان و سریلانکا را بررسی می‌کند.

بر اساس این گزارش، هند در دسامبر ۲۰۱۹ الحاقیه قانون شهروندی را تصویب کرد که راه را برای اخراج آنچه مهاجران غیرقانونی خوانده شده است، هموار کرد.

دولت این کشور همچنین اعلام کرد که ثبت ملی شهروندان این کشور را انجام می‌دهد که در صورت اجرا بسیاری از مسلمانان این کشور حق شهروندی را از دست می‌دهند.

در این گزارش آمده است که حزب بی جی پی به رهبری نارندرا مودی حمله سازماندهی شده‌ای را علیه اقلیت‌ها و گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز کرده که فضا را برای اقلیت مسلمان این کشور تنگ‌تر کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است: اخیراً فشارها علیه فعالان حقوق بشری از جمله وکلا، دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران و آزادی‌خواهان معترض به سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت هند افزایش یافته و میزان جرایم ناشی از تنفر از مسلمانان در دوره مودی رشد چشمگیری داشته است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: