۰

درخواست مدیر حوزه های علمیه برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی

آیت الله اعرافی تصریح کرد: امیدوار هستیم برخی از جریان های حاکم در نیجریه سر عقل بیایند و شیخ ابراهیم زکزاکی را آزاد نمایند و زمینه را برای پیشبرد کارهای معنوی و اخلاقی رهبر جنبش اسلامی نیجریه فراهم کنند.
کد خبر: ۲۴۶۳۶۵
۱۲:۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله اعرافی تصریح کرد: امیدوار هستیم برخی از جریان های حاکم در نیجریه سر عقل بیایند و شیخ ابراهیم زکزاکی را آزاد نمایند و زمینه را برای پیشبرد کارهای معنوی و اخلاقی رهبر جنبش اسلامی نیجریه فراهم کنند.

 آیت الله علیرضا اعرافی در آیین مجازی پنجمین سالگرد کشتار شیعیان نیجریه افزود: شایسته بود که دولت نیجریه تسلیم فشارها نمی شد و از قدرت ایمانی جنبش اسلامی نیجریه در برابر حرکت های افراطی استفاده می کرد.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم برخی از جریان های حاکم در نیجریه سر عقل بیایند و شیخ ابراهیم زکزاکی را آزاد نمایند و زمینه را برای پیشبرد کارهای معنوی و اخلاقی رهبر جنبش اسلامی نیجریه فراهم کنند.

در روز ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۴ هنگامی که شیعیان مشغول عزاداری در حسینیه ای در شهر زاریا در نیجریه بودند نیروهای نظامی این کشور به حسینیه زاریا و منزل شخصی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه حمله کردند و با کشتن بیش از هزار تَن از شیعیان این کشور شماری از اعضای خانواده شیخ زکزاکی را دستگیر کردند.

اعرافی همچنین بیداری اسلامی در جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بیداری اسلامی مقوله ای است که در چند دهه اخیر در مناطق مختلف سر برآورد مسلمانان پس از این که چندین قرن تحت استعمار بودند به هویت ایمانی خود بازگشتند و این بازگشت به حیات معنوی و میل به ساختن یک تمدن در کشورهای مختلف اسلامی، ظهور و بروز پیدا کرد.

وی ادامه داد: در آفریقا شاهد درخشش نهضت های اسلامی در طول دهه های مختلف بودیم و جنبش های کوچک و بزرگی در این قاره برای رهایی آفریقا به وجود آمدند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: مقوله بیداری اسلامی یک فرآیند طبیعی است که از دل امت جوشید این بیداری در ایران به انقلاب و گفتمان تحول آفرین تبدیل شد و شعاع آن هم در جهان انعکاس پیدا کرد. انعکاس شعاع انقلاب اسلامی در جهان با زور و فشار نبود. گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در جهان به شکل گیری بیداری اسلامی و محور مقاومت اسلامی انجامید.

وی ادامه داد: ساختن بدل های غیر اصیل در برابر نهضت های اسلامی از جمله دیگر توطئه های دشمنان است. دشمنان در برابر نهضت انقلاب اسلامی که در آن حکمت، عقلانیت، شجاعت و مبارزه وجود دارد و از افراط و حرکت های غیرعقلانی پرهیز می کند، داعش و القاعده را ساختند.

اعرافی بیان کرد: زمانی که تمام تلاش های دشمنان برای به نتیجه نرسیدن نهضت های اسلامی به نتیجه نرسد گاهی فشارهای سنگین به این نهضت ها می آورند به عنوان مثال دشمنان اکنون در قبال انقلاب اسلامی دست به تحریم های سنگین زدند تا با ضعیف کردن عنصر مقاومت، مردم را مایوس نمایند و رهبران انقلاب را مجبور به عقب نشینی کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: