۰

درخواست از انگلیس برای مشارکت در پرونده حمایت از مسلمانان روهینگیا

سازمان های بین المللی حقوق بشر از انگلیس خواستند تا از پرونده مقابله با نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دست دولت میانمار در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کند.
کد خبر: ۲۴۶۱۸۶
۱۵:۰۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان های بین المللی حقوق بشر از انگلیس خواستند تا از پرونده مقابله با نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دست دولت میانمار در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کند.

این نهادهای حقوق بشری از انگلیس درخواست کردند تا از کانادا و هلند برای پیوستن به پرونده نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دست دولت میانمار پیروی کند.

در بیانیه صادر شده توسط گروه های حقوق بشری از جمله شورای اروپای روهینگیا ی و ائتلاف روهینگیای آزاد آمده است: در ماه سپتامبر هلند و کانادا گفتند که قصد دارند در این پرونده علیه میانمار مداخله رسمی کنند و ما در حال حاضر از دولت انگلیس می خواهیم که حمایت خود را پشت این پرونده بگذارد.

این گروه ها یادآور شدند که گویا دولت میانمار قصد ندارد اقدامات موقت تعیین شده توسط دادگاه را دنبال کند.

در این بیانیه آمده است: فشار بیشتری از سوی جامعه بین المللی برای پایان دادن به نسل کشی مداوم مسلمانان رهینگیا و اطمینان از پاسخگویی در مورد بزرگترین جنایات بین المللی مورد نیاز است.

به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از اقدامات نسل کشی علیه مسلمانان روهینگیا در سال 2019 میلادی گامبیا دادخواستی را میانمار به دادگاه بین المللی لاهه ارائه داد.

در اوایل ماه ژانویه نیز دیوان بین المللی حقوق بشر دستورهایی موقت خود برای میانمار صادر کرد که این كشور با اکثریت جمعیت بودایی را ملزم به جلوگیری از اقدامات نسل کشی علیه مسلمانان روهینگیا می کرد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: