۰

واکنش نمایندگان به اظهارات رئیس جمهور ترکیه

۲۱۴ نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای واکنش و اعتراض خود نسبت به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان در مورد ایران را اعلام کردند.
کد خبر: ۲۴۶۱۶۵
۱۲:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد ۲۱۴ نفر از نمایندگان با امضای بیانیه‌ای واکنش و اعتراض خود نسبت به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مورد ایران را اعلام داشتند.

وی افزود: نمایندگان در این بیانیه عنوان کردند که ادبیات تفرقه افکنانه رئیس جمهور ترکیه غیر قابل پذیرش است.

متن کامل بیانیه نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ملت عزیز و غیور ایران

به کارگیری ادبیات تفرقه‌آمیز رئیس جمهور ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان که انتظار حسن هم‌جواری و تلاش در جهت وحدت جهان اسلام و ایجاد صلح و ثبات در منطقه از ایشان می‌رود، بسیار تعجب‌انگیز و غیرپذیرفتنی است و شدیدا آنرا محکوم می کنیم.

ادبیاتی که یادآور تحمیل داغی جان‌سوز بر پیکر سرزمین بزرگ ایران و جدایی تحمیلی و ناخواسته بخش مهمی از پاره تن ملت ایران بود. اشعاری که هم سراینده آن و هم خواننده آن همانا ایرانیان عزیز و داغدیده از فراق فوق می‌باشند.

 

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از استان‌های شمال غرب کشور و سایر استان‌ها ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی، آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران، به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه‌ای و اصول قانون اساسی از جمله اصل یازدهم «بحکم آیه .ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون، همه مسلمانان یک امت‌اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را برپایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد» تاکید می‌کنیم و همراه با مردم عزیزمان، نمایندگان همه استان‌های کشور این نوای دلنشین را یادآور میشویم:

همه با یک نام و نشان

به تفاوت هر رنگ و زبان

همه شاد و خوش و نغمه زنان

ز صلابت ایران جوان

به صلابت ایران کهن

و بار دیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت با فرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی و هم نوا با ده‌ها هزار شهید و جانباز مدافع این مرز و بوم از خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان فریاد سر می دهیم که:

آذربایجان جانباز

خامنه‌ای دن

انقلاب دان

ایران نان

آیرلیماز

نمایندگان استان‌های شمال غرب و سایر استان های کشور

۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹

فرزندان غیور آذربایجان به خوبی جواب اردوغان را دادند
همچنین فارس نوشت؛

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۳ آذر) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در تذکری ضمن محکومیت اظهارات سخیف رئیس جمهور ترکیه گفت: به اردوغان می‌گوییم که اگر بسیاری از نمایندگان جواب شما را ندادند دلیلش این بود که فرزندان غیور آذربایجان با زبان شما جوابتان را دادند و همین کفایت می‌کند.

آذربایجان از ایران جدا نمی‌شود
مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اظهارات اخیر اردوغان، گفت: اردوغان بهتر است که به آمار شهدای ترک زبان در استان های ترک نشین توجه کند.

بنابر گزارش مهر، وی بیان کرد: شهدای ترک زبان ما برای اینکه یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست اجنبی ها نیفتد، از جان خویش گذشتند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آذربایجان از تشیع و ایران جداشدنی نیست و دشمنان آرزوی خود را به گور خواهند برد، تصریح کرد: البته در دیپلماسی ما ضعف هایی وجود دارد و باید عزت به پاسپورت ما بازگردد.

همچنین در ادامه جلسه محسن زنگنه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه، گفت: بنده از مشارکت مردم عزیز آذربایجان و غرب کشور در صیانت از جمهوری اسلامی، مرزهای ملی و تاریخ کهنسال ایران اسلامی تشکر می کنم.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: