۰

آیا خوردن دسر و میوه بعد از غذا صحیح است

یک متخصص تغذیه گفت: در واقع مصرف هر نوع دسر بعد از غذا به هضم غذا کمک نمی‌کند.
کد خبر: ۲۴۶۱۰۴
۰۸:۴۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: بعضی افراد بر این باورند اگر بعد از غذا یک دسر به خصوص شیرین مصرف کنند، به هضم و جذب غذای آن‌ها کمک می‌کند. اما واقعیت موضوع این است که مصرف هر نوع دسر بعد از غذا به هضم غذا کمک نمی‌کند.

او در ادامه افزود: در واقع به دلیل مصرف مواد غذایی حاوی قند و دسر‌های شیرین این عادت در بدن شکل می‌گیرد. باید به این نکته توجه داشت که مصرف مواد قندی و خوراکی‌های شیرین می‌تواند حالت اعتیاد در بدن را ایجاد کند. فردی که در هر وعده بلافاصله پس از مصرف غذا، عادت به مصرف دسر شیرین دارد این مصرف دسر به صورت عادت روزانه در بدن فرد ایجاد می‌شود که در صورت عدم مصرف آن در یک وعده؛ تصور می‌کند با مشکل هضم غذا رو به رو می‌شود.

اولیایی بیان کرد: مصرف دسر‌ها به خصوص دسر شیرین بلافاصله بعد از غذا می‌تواند افزایش وزن و چاقی را به دنبال داشته باشد. همچنین مصرف میوه، همراه یا بلافاصله بعد از غذا توصیه نمی‌شود؛ زیرا زمان هضم میوه و مواد موجود در غذا متفاوت است.

این متخصص تغذیه افزود: در واقع غذا‌ها زمان بیشتری برای هضم لازم دارند و در مقابل میوه‌ها زمان کتر نیاز دارند؛ بنابراین ماندن طولانی مدت میوه‌ها در معده باعث از بین رفتن ویتامین ها، سنگین و تخمیر شدن در معده می‌شود که اختلالات فراوانی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

اولیایی در پایان تصریح کرد: به خصوص میوه‌هایی مثل انگور را نباید بلافاصله بعد از غذا مصرف کرد. در واقع می‌توان ۲ یا ۳ ساعت بعد از غذا و خالی شدن معده نسبت به مصرف میوه‌ها اقدام کرد تا هم هضم مناسب در معده صورت بگیرد و هم ویتامین‌های موجود در میوه به خوبی جذب بدن شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: