۰

افزایش فعالیت تشکیلات داعش در البادیه سوریه

روند حملات هسته های فعالِ وابسته به «داعش» علیه نیروهای ارتش «سوریه» در منطقه «البادیه» شدت یافته است و نشان می دهد که این تشکیلات که منطقه مذکور را به عنوان میدان اصلی فعالیت خود اتخاذ کرده است، از مرحله اختفا عبور کرده است؛ مرحله اختفا به اوایل سال 2019 برمی گردد که آخرین سنگر «داعش» در این کشور سقوط کرد.
کد خبر: ۲۴۶۰۷۲
۱۴:۳۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع داخلی و شبکه های خبری بر کشته شدن «بشیر سلیم اسماعیل» فرمانده «هنگ 137» ملقب به «أسد الصحراء/ شیر صحرا» تأکید کردند. این فرمانده، مشغول عملیات پاکسازی جنوب شهر «المیادین» در جنوب شرقی «دیر الزور» بود که به کمین «داعش» خورد. او شخصیتی برجسته در میان نیروهای ارتش بود.

این تشکیلات از چند هفته پیش، منطقه «سد ابو فیاض» در حومه شرقی «حماه» را مورد حمله غافلگیرانه قرار دادند که طی آن بنا به نقل «دیده بان حقوق بشر سوریه» 21 نفر از نیروهای ارتش و شبه نظامیان وابسته به آن کشته شدند.

تشکیلات «داعش» در منطقه وسیع جغرافیایی فعالیت دارد که از حومه شرقی «حماه» در غرب شروع می شود و تا منطقه «بادیه» در «الرقه» امتداد می یابد.

آمارهای معتبری از شمار عناصر این تشکیلات در منطقه «البادیه» در دست نیست؛ اما ممکن است به هزارن نفر برسند.

این تشکیلات اندکی قبل از عقب نشینی از عمق مرکز جغرافیایی «سوریه»، انبارهای تسلیحاتی در «البادیه» تعبیه کرده بودند.

در همین رابطه، مدیر مرکز «الشرق نیوز» اشاره کرد که «داعش» در «سوریه» هنوز به پایان راه نرسیده است؛ هرچند که برخی می گویند این تشکیلات دیگر حضوری واقعی در این کشور ندارد. داعشی ها راهبرد مبارزاتی خود را از جنگ تن به تن به جنگ پارتیزانی و هسته های خفته تغییر دادند و در دو طرف مرزهای مشترک سوریه و عراق، حضوری واقعی دارند. راه های پشتیبانی «عراق به سوریه» همچنان تحت سیطره «داعش» قرار دارد.

فعالیت «داعش» در این منطقه، در راستای منافع ائتلاف بین المللی است؛ تا با ایجاد وضعیت ترس از تثبیت حضور «روسیه» و «ایران» در منطقه ممانعت بعمل آورند. نابودی هسته های این تشکیلات، امر دشواری است. ما با یک منطقه وسیع و باز روبه رو هستیم که با تسلیحات سنگین و نبرد هوایی نمی-توان بر آن سیطره یافت.

«راهزنی، سیطره بر انبار مهمات ارتش و دستبرد به کاروان های تجاری امکان ادامه فعالیت را برای این تشکیلات فراهم ساخته است و ممکن است در روزهای آینده عملیات های گسترده تری را شاهد باشیم تا این تشکیلات بتواند بودجه خود را تأمین کند».

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: