۰

توصیه های آیت الله مدرسی به احزاب سیاسی عراق

آیت الله مدرسی ضمن هشدار نسبت به بازگشت دیکتاتوری در عراق، توصیه های مهمی را به احزاب و نهادهای سیاسی بیان کردند.
کد خبر: ۲۴۶۰۶۶
۱۳:۳۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله «سید محمدتقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید شیعیان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون عراق پخش شد، با هشدار نسبت به بازگشت دیکتاتوری یا اشغالگری به عراق گفتند: احزاب و نهادهای سیاسی باید به وظایف خود عمل کنند، و این اعتراضات مردمی نشان می دهد که جامعه تحمل فساد سیاسی ، اخلال در امور و یا تبادل مداوم اتهامات و سخنان ناپسند در رسانه ها را ندارد.

ایشان با اشاره به جایگاه نهاد و احزاب سیاسی اظهار کردند: نهادهای سیاسی مانند ستون های دولت هستند.

معظم له تأكید كردند كه وظیفه هر سیاستمداری دستیابی به رضایت پروردگار سبحان الله و منافع كل مردم است که این وظیفه ای است كه در روز رستاخیز از مسئولین سوال خواهد شد .

آیت الله مدرسی در ادامه مهمترین مسئولیت هایی را که به عهده هر گروه و حزب سیاسی که قصد شرکت در انتخابات زودهنگام در آینده را دارد بیان نمودند و گفتند:

اول: مراقبت از وحدت سیاسی و اجتماعی عراق به همراه صلح در جامعه و پرهیز از اختلاف.

دوم: جستجوی شایستگی های صادقانه در بین مردم ، متمایز بودن از نظر مذهب ، صلاحیت و صداقت ، زیرا هدف طرفین باید جستجوی شایستگی ها در افراد و فراهم آوردن مسیر مناسب برای رسیدن به موقعیت مناسب باشد.

سوم: جستجوی مناسب ترین پروژه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی که می تواند با مشورت بیشترین تعداد صلاحیت ممکن و غیره با انجام نظرسنجی ها و پرسشنامه های جامع و همچنین تشکیل مراکز مطالعاتی برای این منظور انجام شود.

چهارم: تجربیات کشورهایی را که پس از شکست آنها به وجود آمده اند ، مطالعه کنید و از آنها تجربیاتی را به دست آورید تا از تجربیات آنها بهره مند شوید ، به این ترتیب که هر یک از طرفین یک دیدگاه جامع و عملی برای رسیدگی به مشکلات کشور دارند ، اما هر یک از طرفین پس از آماده سازی قبلی آنها و دادن تجربه کافی برای به دست آوردن موقعیت ، افرادی را آماده اشغال موقعیت های بالا می کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: