۰

بوکوحرام ۱۰ نظامی نیجریه‌ای را به قتل رساند

۱۰ نظامی نیجریه‌ای در نبرد با تروریست‌های بوکوحرام جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۴۵۹۴۴
۱۰:۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع امنیتی در نیجریه اعلام کردند در درگیری‌ها با تروریست‌های بوکوحرام در ایالت بورنو در شمال شرقی این کشور ۱۰ نظامی کشته شدند و یک تن نیز به گروگان گرفته شد.

این درگیری‌ها روز دوشنبه هنگامی صورت گرفت که گروهی از سربازان به یک اردوگاه تروریست‌های داعش در غرب آفریقا (شاخه‌ای از بوکوحرام) در روستای آلاگارنو در منطقه دامبوآ حمله کردند.

یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود گفت در این درگیری‌ها که بسیار شدید بود، ۱۰ سرباز کشته شدند و یک تن نیز به گروگان گرفته شد. همچنین تعدادی از تروریست‌ها نیز کشته شدند. منبعی دیگر افزود تروریست‌ها چهار خودرو و یک خودروی زرهی را توقیف کردند.

روستای آلاگارنو در ۱۵۰ کیلومتری مایدوگوری، مرکز ایالت بورنو، پایگاه تروریست‌های داعش در غرب آفریقا است که به تازگی بر شدت حملات‌شان به غیرنظامیان افزوده اند.

شورشیان بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ میلادی فعالیت خود را در شمال شرقی نیجریه آغاز کردند و آنرا به کشور‌های همسایه گسترش دادند. بنابر اعلام سازمان ملل متحد، تا کنون بیش از ۳۶ هزار نفر (عمدتا در نیجریه) کشته و حدود سه میلیون نفر نیز مجبور به فرار از خانه های‌شان شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: