۰

جزئیات طرح بیماریابی کرونا در کشور

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی با هدف بیماریابی و مراقبت از بیماران و ناقلان کرونا در سراسر کشور با فراهم کردن ۹۸ هزار تخت اقامتی آغاز شده و نیروهای این طرح با کارت شناسایی معتبر به در خانه مردم مراجعه می‌کنند. پیرحسین کولیوند افزود: هدف از اجرای طرح شهیدسلیمانی بیماریابی افراد مبتلاست.
کد خبر: ۲۴۵۷۷۳
۱۴:۰۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی با هدف بیماریابی و مراقبت از بیماران و ناقلان کرونا در سراسر کشور با فراهم کردن ۹۸ هزار تخت اقامتی آغاز شده و نیروهای این طرح با کارت شناسایی معتبر به در خانه مردم مراجعه می‌کنند. پیرحسین کولیوند افزود: هدف از اجرای طرح شهیدسلیمانی بیماریابی افراد مبتلاست.

در این طرح بیمارانی که امکان مراقبت در منزل ندارند به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها منتقل می‌شوند. مردم مستقیم نمی‌توانند وارد این اماکن شوند و حتما باید گروه‌های این طرح، افراد را ارجاع دهند یا از طریق مراکز جامع سلامت و بیمارستان‌ها به مراکز اقامتی تعریف‌شده مراجعه می‌کنند. وی گفت: حدود ۹۸ هزار تخت برای اقامت افراد مبتلا، افراد ناقل و نزدیکان و افراد مرتبط با بیماران در کشور در هتل‌ها و مهمانسراها آماده شده است و ۴۰ هزار تخت دیگر نیز با همکاری سازمان اوقاف، بنیاد مستضعفان و مساجد و مدارس برای اقامت این افراد آماده می‌شود.

امتناع برخی آزمایشگاه‌های خصوصی از ثبت اطلاعات

درخبری دیگر به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: توزیع تست‌های سریع کرونا از چند روز قبل در کشور آغاز و مقرر شده بود این تست‌های سریع کرونا تا امروز در تمام استان‌های کشور توزیع شود و برای تشخیص کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گیرد. اوهمچنین گفت: متاسفانه برخی آزمایشگاه‌های خصوصی از ثبت اطلاعات بیماران کرونامثبت به‌طور کامل خودداری می‌کنند و ما در حال رصد و پایش اطلاعات آزمایشگاه‌ها و نحوه عملکرد آنها هستیم و با این آزمایشگاه‌های متخلف برخورد می‌شود.

ابتلای ۴۰ هزار پرستار به کرونا

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: این در حالی است که حدود ۴۰ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند و با خروج آنها از سیستم، فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است. همچنین بر اساس جدیدترین اطلاعات، تاکنون بیش از ۶۷ میلیون و ۴۰۲ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از این تعداد یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۹۷ نفر جان باخته و ۴۶ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۴۹۲ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: