۰

طالبان خواستار آزادی ۷ هزار زندانی دیگرشد

راس ویلسن؛ کاردار سفارت امریکا در افغانستان می‌گوید، طالبان توقع دارند که هفت هزار زندانی دیگر این گروه نیز از زندان‌های دولت افغانستان رها شوند.
کد خبر: ۲۴۵۷۱۷
۰۹:۴۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، راس ویلسن؛ کاردار سفارت امریکا در افغانستان می‌گوید، طالبان توقع دارند که هفت هزار زندانی دیگر این گروه نیز از زندان‌های دولت افغانستان رها شوند.

 وی روز یک‌شنبه، ۱۶ آذرماه‌ در یک نشست خبری آنلاین به خبرنگاران گفت که طالبان با وجودی که توافق دوحه را به شکل درست عملی نکرده‌اند، توقع آزادی زندانیان باقی‌مانده شان را دارند.

او افزود: رهایی هفت هزار زندانی دیگر طالبان به گونه مشخص در توافق امریکا با طالبان پیش‌بینی شده است، با در نظرداشت شرایط آن توافق‌نامه طالبان توقع دارند که در رهایی زندانیان تا اواسط دسامبر، پیشرفت صورت گیرد.

ویلسن در عین علاوه کرده که «تمام بخش‌های توافق‌نامه دوحه وابسته با همدیگر و مشروط است و چنین شده نمی‌تواند که بخشی از آن عملی و به بخش‌های دیگر بی‌توجهی شود.»

پیشتر زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان هم در دیدار با ملا برادر؛ معاون سیاسی طالبان در قطر نیز در مورد سرنوشت زندانیان طالبان و حذف نام اعضای این گروه از فهرست سیاه، گفتگو کرده‌است.

تاکنون روشن نیست که چند هزار زندانی طالبان در حال حاضر در زندان‌های حکومت افغانستان نگهداری می‌شوند.

دولت برای آغاز مذاکرات صلح، تاکنون بیش از پنج هزار زندانی طالبان را رها کرده‌است.

غنی افغانستان روز شنبه در اولین نشست شورای عالی مصالحه ملی از آزادی پنج هزار زندانی طالبان یاد کرده گفت، حکومت و مردم افغانستان برای صلح قربانی دادند؛ ولی به گفته وی طالبان از خود نرمش نشان نداده اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: