۰
لاری هشدار داد؛

خطرات کم تحرکی در روزهای کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت، نسبت به کم تحرکی و کاهش فعالیت های فیزیکی در ایام کرونا هشدار داد.
کد خبر: ۲۴۵۴۵۰
۱۳:۳۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

خطرات کم تحرکی در روزهای کرونایی

شیعه نیوز: سیما سادات لاری، بعد از ظهر جمعه در پایان ارائه گزارش آمار کرونا، به نکاتی در ارتباط با مشکلات روزهای کرونایی اشاره کرد.

وی ضمن توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در محیط بوستان‌ها برای ورزش کردن، گفت: حداقل ۵ متر فاصله در هنگام ورزش کردن باید رعایت شود.

لاری با عنوان این مطلب که شیوع کرونا نشان داد فعالیت بدنی نه تنها در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر بلکه در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌های عفونی اهمیت دارد، افزود: فعالیت بدنی منظم در پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، سرطان‌ها، ارتقای سلامت و پیشگیری از فشارخون بالا نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در دوران شیوع کرونا، فعالیت بدنی و ورزش کردن در جامعه به شدت کم شده و این موضوع یک زنگ خطر جدی است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: توصیه می‌کنیم در دوران کرونا، فعالیت بدنی به دور از جمعیت و تماس با سطوح ورزشی در بوستان‌ها و صندلی پارک‌ها انجام شود.

وی گفت: برخی منابع علمی در مورد حفظ فاصله فیزیکی هنگام فعالیت ورزشی با توجه به پخش شدن ترشحات تنفسی را توصیه کردند، پس بهتر است فاصله ۵ متری از سایر افراد هنگام ورزش رعایت شود و افراد موازی با هم قرار گیرند و از ورزش در اماکن سربسته و باشگاه‌ها خودداری کنند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: