۰

وضعیت محدودیت های کرونایی در هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در هفته آینده، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۲۴۵۲۵۲
۱۱:۴۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، علیرضا رئیسی ، با عنوان این مطلب که در شهرهای نارنجی فقط فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوع است، گفت: در این دو گروه شغلی، بیشتر کسب و کارها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند به جز مراکزی مانند پاساژهای سرپوشیده، تالارهای مراسم، سینماها و برخی از اماکن فرهنگی و مذهبی که امکان تجمع در آنها وجود دارد.

وی افزود: با محدودیت‌هایی که از اول آذر ۹۹ اعمال شد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد که روند بستری‌های بیماران کرونایی در ۱۶۰ شهر قرمز (سطح هشدار ۳)، کاهشی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴ شهر در وضعیت قرمز باقی مانده‌اند و مابقی شهرها نارنجی شده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با عنوان این مطلب که شهرهای اردبیل، مشهد، بجنورد، زاهدان، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت و ساری هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: تهران و بسیاری از مراکز استان‌ها از وضع قرمز خارج شده‌اند.

وی درباره کسب و کارهای مجاز در شهرهای قرمز کرونایی، اظهار داشت: در این شهرها محدودیت‌ها مانند گذشته برقرار است البته فعالیت کسب و کارهایی مانند تعمیرگاه‌ها که جنبه پشتیبانی از زندگی مردم را دارند مجاز است و مراکزی که ارتباط مستقیم با سلامت، امنیت و تغذیه مردم دارند در شهرهای قرمز همیشه باز بودند و مابقی مشاغل تعطیل هستند.

رئیسی درباره محدودیت‌های تردد هم گفت: تردد در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان با محدودیت روبرو است و پیشنهاد اعمال منع تردد داخل شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را حتی در شهرهای نارنجی داده‌ایم که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره فعالیت ادارات و بانک‌ها نیز افزود: بانک‌ها حتی در وضع قرمز هم به فعالیت خود ادامه دادند و در وضع نارنجی هم با همان شرایط انجام می‌شود و کارکنان ادارات هم حداکثر با ۵۰ درصد نیروها فعالیت خواهند کرد.

رئیسی با اشاره به ردیابی بیماران کرونایی با تلفن همراه، گفت: ردیابی از طریق تلفن همراه تنها یک هشدار است، ولی موضوع اصلی کنترل افراد با کد ملی برای ورود به ادارات است و در چند روز گذشته از سوار شدن بیش از ۳ هزار و ۴۱۶ نفر از افراد کرونا مثبت در هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری جلوگیری شده است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: