۰

درمان درد ناشی از عفونت سینوس‌

استفاده از گرمای مرطوب مثل بخور ممکن است به تسکین درد سینوس کمک کند.
کد خبر: ۲۴۴۹۳۶
۱۱:۰۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: عفونت‌های سینوسی تقریباً همیشه خود به خود بهبود می‌یابند. آنتی بیوتیک به عفونت سینوسی ناشی از ویروس یا تحریک هوا کمک نمی‌کند، اما برخی روش‌ها وجود دارد که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به روند بهبود انجام دهید. عفونت سینوسی علایمی مشابه سرماخوردگی دارد. علایم سینوزیت معمولاً بیش از ۱۰ روز طول نمی‌کشد. سینوزیت مزمن می‌تواند ۱۲ هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. در ادامه به روش‌هایی که به درمان سینوزیت کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

آب بنوشید
برای کمک به دفع ویروس از بدن، مطمئن شوید که به اندازه کافی هیدراته شده اید. هدف این است که حداقل کمی آب هر ۲ ساعت بنوشید.

غذا‌هایی با خاصیت ضد باکتری
برای مبارزه با ویروس، غذا‌های ضد باکتری مانند سیر، زنجبیل و پیاز را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید چای زنجبیل بنوشید. برای تقویت بیشتر عسل خام به آن اضافه کنید. عسل مملو از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است.

رطوبت اضافه کنید
هیدراته نگه داشتن سینوس‌ها می‌تواند به کاهش فشار کمک کند. شب‌ها در اتاق خواب خود یک دستگاه رطوبت ساز قرار دهید تا انسداد بینی شب را برطرف کند. در طول روز و قبل از خواب، از اسپری‌های نرمال نمکی بینی استفاده کنید.

سینوس‌های خود را در معرض بخار قرار دهید. مرتب دوش آب گرم بگیرید و در هوای مرطوب نفس بکشید. همچنین می‌توانید یک کاسه را پر از آب جوش کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی آن خم شوید.

سینوس‌ها را با روغن پاک کنید
روغن اکالیپتوس می‌تواند به باز شدن سینوس‌ها و خلاص شدن از مخاط کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که سینئول ماده اصلی روغن اکالیپتوس، به افراد مبتلا به سینوزیت حاد کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابند. برای تسکین عفونت‌های سینوسی یا دستگاه تنفسی فوقانی، از روغن اکالیپتوس به صورت موضعی در شقیقه‌ها یا قفسه سینه استفاده کنید، یا هنگامی که روغن به آب جوش اضافه می‌شود از طریق دستگاه پخش کننده آن را استنشاق کنید.

کمپرس گرم
حوله‌های گرم و مرطوب را در اطراف بینی، گونه‌ها و چشم‌های خود قرار دهید تا درد صورت را تسکین دهد. این کار همچنین به پاک شدن مجاری بینی از خارج کمک می‌کند.

درمان ساده برای کاهش درد سینوس‌ها
احساس درد و فشار روی سینوس‌ها می‌تواند ناراحت کننده باشد و دارو‌های ضد التهاب و کاهش دهنده درد به شما در این زمینه کمک می‌کند. این مشکل را می‌توان با استفاده از برخی مواد معمول که در دسترس است و روش‌های درمانی آسان به راحتی درمان کرد.
روش مناسب برای کاهش فشار روی سینوس‌
استنشاق بخار
هوای خشک و سینوس‌های خشک می‌تواند فشار روی سینوس‌ها را افزایش دهد و منجر به سردرد شود. استنشاق بخار برای مرطوب نگه داشتن سینوس‌ها مفید است. یک مطالعه مربوط به سال ۲۰۱۶ در مجله بین المللی تحقیقات پزشکی معاصر منتشر شده است که نشان می‌دهد استنشاق بخار ترشح مواد مخاطی را بهبود می‌بخشد.

برای بهبود و تخلیه سینوس‌ها می‌توانید از آب معمولی استفاده کنید یا با استفاده از تزریق گیاهان دارویی یا روغن‌های مفید این کار را انجام دهید.

یک قابلمه را پر از آب کنید، آن را گرم کنید تا به جوش بیاید سپس در حالی که می‌جوشد آن را خاموش کنید. چند قطره روغن نعناع یا اکالیپتوس را به آب داغ اضافه کنید. یک حوله را روی سر خود بگذارید، به قابلمه نزدیک شوید و بخار را برای چند دقیقه استنشاق کنید. این کار را دو تا چهار بار در روز تکرار کنید.

منبع: خراسان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: