۰

۲ طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت و بدون گوشت

در گزارش زیر طرز تهیه کتلت بادمجان را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۲۴۴۹۳۳
۱۰:۵۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: کتلت یکی از محبوب‌ترین غذا‌های نونی است که اگر تنها کمی خلاقیت در تهیه آن به خرج دهید، می‌توانید با مواد اولیه متفاوت و به روش‌ها مختلفی آن را تهیه کنید. کتلت بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از لذیذترین انواع کتلت است که طعم جذاب و متفاوتی دارد. مقدار گوشت کمتر در این کتلت و ترکیب آن با بادمجان می‌تواند خواص بی‌نظیری به این غذا اضافه کند. در این مقاله می‌توانید ۲ طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت و فوت و فن طرز تهیه کتلت بادمجان با مرغ و یا بدون گوشت و با سیب زمینی و بدون فر در ماهیتابه را درادامه بخوانید.

مواد لازم برای ۶ نفر

بادمجان: ۲ عدد

نان سوخاری یا خرده نان: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ زده شده: ۲ عدد

جعفری خشک یا تازه: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ حبه بزرگ

پیاز رنده شده: ۱ عدد

روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم

نمک: ۱ قاشق چای خوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

طرز تهیه

در مرحله اول طرز تهیه کتلت بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را با مقداری آب در یک کاسه داخل مایکروویو قرار دهید و چند بار برگردانید تا خوب نرم شوند. حدود ۵ تا ۷ دقیقه هر بادمجان را بپذید. سپس آب اضافی آن را خارج کنید و بادمجان‌های پخته را له کنید. در این مرحله می‌توانید از بادمجان کبابی شده و سرخ شده نیز استفاده کنید. برخی افراد نیز برای تهیه کتلت بادمجان آن را به صورت خام رنده می‌کنند.

در این مرحله پیاز را رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سپس خرده نان، بادمجان‌های کوبیده شده، تخم مرغ زده شده، جعفری ساطوری، سیر، نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و رد صورت نیاز با دست ورزد دهید تا یک دست و نرم شوند.

این مرحله از طرز تهیه کتلت بادمجان درست شبیه به همه کتلت‌های دیگر انجام می‌شود. ابتدا یک ماهیتابه را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن کمی داغ شود. سپس برای درست کردن کتلت‌ها مایه کتلت را با کمک دست به شکل دلخواه درآورید بعد به آرامی کتلت‌ها را داخل ماهیتابه قرار دهید تا خوب سرخ و طلایی شوند. هر طرف از کتلت تقریبا باید ۵ دقیقه سرخ شود. توجه داشته باشید که

نکاتی که باید در مورد طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت و بدون گوشت بدانید

*کتلت بادمجان به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود. برخی افراد برای درست کردن این کتلک از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنند و برخی با اضافه کردن سیب زمینی رنده شده به آن، این کتلت بادمجان ساده و کاملا گیاهی را بدون گوشت تهیه می‌کنند.

*می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده برای تهیه کتلک بادمجان از سویا نیز استفاده کنید.

*در صورت تمایل می‌توانید کتلت بادمجان را با استفاده از مرغ پخته میکس شده نیز آماده کنید که در این صورت کتلت مرغ و بادمجان خواهید داشت.

*اگر دوست ندارید کتلت شما در روغن سرخ شود، می‌توانید آن‌ها را در فر قرار دهید. برای این کار یک سینی بزرگ انتخاب کنید و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید و سپس کتلت‌ها را روی سینی بچینید و داخل فر قرار دهید.

*اضافه کردن انواع سبزی خشک به این کتلت موجب خوش عطرتر شدن ان می‌شود در صورتی که جعفری تازه در دسترس ندارید، می‌توانید مقداری شوید خشک یا مرزه و ترخون خشک به اندازه یک قاشق به مواد کتلت اضافه کنید.

*می‌توانید این کتلت را به صورت آب‌دار و با سس گوجه فرنگی آماده کنید و یا به صورت خشک و در کنار خیارشور و گوجه سرو نمایید.

*در صورت تمایل می‌توانید به جای یک حبه سیر از ۶ تا ۸ حبه سیر اضافه کنید تا عطر کتلت بیشتر شود، در صورتی که به بوی سیر علاقه ندارید، می‌توانید از سبزیجات ادویه‌های معطر بیشتری برای درست کردن کتلت بادمجان استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: