۰

بررسی نقش آستان مقدس امام حسین(ع) در زمان بحران کرونا در آلمان

مواضع انسانی و پروژه های بزرگ آستان مقدس امام حسین(ع) در طول بحران کرونا در کتاب منتشر شده در آلمان بررسی شد.
کد خبر: ۲۴۴۴۷۹
۱۲:۰۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز دموکراتیک عرب در برلین اخیرا کتابی را با عنوان «امنیت بهداشتی به عنوان یکی از تهدیدهای امنیت ملی و جامعه» چاپ کرده است که به نقش آستان مقدس امام حسین(ع) در بحران همه گیر ویروس کرونا می پردازد.

«ولاء الصفار» معاون رئیس بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: دستاوردهای آستان مقدس امام حسین(ع) در زمان شیوع ویروس کرونا در این کتاب بین المللی بررسی شده است. این دستاوردها نتیجه اقدامات انسانی و پروژه های بزرگ و پشتیبانی نامحدودی است که آستان حسینی از نهادهای بهداشتی و شهروندان انجام داده است. به طوری که همه امکانات و توانایی ها را برای مقابله با این بیماری همه گیر به کار گرفته است.

الصفار افزود: پس از اعلام نخستین مبتلا به کرونا در عراق، آستان مقدس امام حسین(ع) به توصیه و سفارش شیخ «عبدالمهدی کربلایی» نماینده مرجعیت دینی عالیقدر عراق و متولی شرعی این آستان برای مقابله با این بیماری به تاسیس مراکز درمانی با مشخصات بین المللی در طول دوره های زمانی استاندارد در استان های مختلف عراق اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این آستان همچنین آزمایشگاه اکسیژن را که به طور 24 ساعته کار می کند، تاسیس کرد تا به طور رایگان نیاز مراکز پزشکی و مردم را برطرف کند. همچنین سیستم های پیشرفته ای در مراکز درمانی مستقر کرده اند و درهای شهرک های مدرن زایران را برای پذیرش مبتلایان و مسافران باز کرده اند.

معاون رئیس بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: فعالیت آستان مقدس امام حسین(ع) در این مرحله متوقف نشد، بلکه کمیته هایی را تشکیل داد که وظیفه آنها ضد عفونی کردن مناطق مختلف و توزیع رایگان ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده است. علاوه براین مبالغ زیادی را برای توزیع مواد غذایی بین خانواده های نیازمند در بیشتر استان های عراق تخصیص داده اند.

مرکز مطالعات راهبردی و سیاسی و اقتصادی دموکراتیک عرب در مصر در سال 2007 میلادی تاسیس شد. این مرکز مستقل در چارچوب پژوهش علمی دانشگاهی و تحلیل های سیاسی و حقوقی و رسانه ای و اقتصادی درباره امور بین الملل و منطقه ای فعالیت می کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: