۰

علائمی که میگه به زنجبیل آلرژی دارید

حساسیت به زنجبیل در برخی افراد وجود دارد و معمولا باعث حساسیت پوستی می شود و از دیگر علائم حساسیت به زنجبیل، سرفه و تورم گلو می توان نام برد.
کد خبر: ۲۴۴۳۵۹
۱۰:۵۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: برخی از افراد با مصرف زنجبیل دچار حساسیت می شوند که علائم آن می تواند گوارشی یا پوستی باشد. حساسیت به ادویه ها کاملا نادر است اما با این حال، ثابت شده است که برخی از افراد به زنجبیل و سایر چاشنی های مرتبط مانند زردچوبه و هل حساسیت دارند .اکثر این نوع واکنش ها باعث حساسیت های پوستی و نامطلوب شدن فرآیند و عملکرد دستگاه گوارش می شوند اما در موارد شدیدتر، حالت التهابی نیز ایجاد می گردد .

مقالات منتشر شده نشان می دهند در هنگام بروز آلرژی، حساسیت بیش از حد به یک پروتئین رایج است .شیر گاو و گلوتن به طور مکرر باعث این واکنش ها می شوند اما ادویه ها نیز می توانند در برخی موارد محرک محسوب شوند . در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم و توصیه می کنیم با دقت کامل موارد را مطالعه کنیم.

عوارض و علائم مهم حساسیت به زنجبیل

غالبا روند عدم تحمل " آلرژی " نامیده می شود، هنگامی که بدن شما واکنش آلرژیک ایجاد می کند، چیزی را که با آن تماس داشته اید را به اشتباه مضر تشخیص می دهد. پروتئین موجود در زنجبیل که معمولا مضر شناخته می شود باعث بروز آلرژی در سطح روده می شود و ممکن است باعث ایجاد گاز، قولنج و اسهال شود . علاوه بر این طبق گزارش منتشر شده، این آلرژی در موارد بسیار شدید می تواند آنافیلاکسی را تحریک کند که شامل مشکلات تنفسی ، بلع و هوشیاری می شود .

با این حال معمولا چنین واکنش های جدی در مورد مصرف ادویه رایج نیست . این نوع آلرژی باعث ایجاد یک سری واکنش ها در سطح پوست مانند تحریک، قرمزی، کهیر و حتی خارش گلو نیز می شود با این وجود آلرژی علائم دیگری نیز دارد که کمتر رواج دارد و چنانچه می خوانید این علائم عبارتند از :

سرفه کردن
تورم گلو
سوزش و تحریک دهان
استفراغ
اسهال
دل درد
گرفتگی بینی

روشهای پیشگیری از آلرژی

آلرژی غذایی نوعی عارضه قابل کنترل اما مزمن است. برای پیشگیری از آلرژی غذایی می توان برخی از نکات زیر را رعایت کرد به عنوان مثال، شیردهی به کودک در اولین سال تولد و شروع تغذیه کمکی او از 6 ماهگی ممکن است خطر ابتلا به این نوع آسیب های خود ایمنی را کاهش دهد.

تمیز کردن بیش از حد یک قسمت خاص از بدن می تواند باعث حساسیت زیاد آن ناحیه در برابر مواد خارجی شود ( حتی اگر مضر نباشند.)علاوه براین، متخصصین توصیه می کنند که از یک رژیم غذایی متنوع پیروی کنید تا سیستم گوارش مواد مغذی مختلف سازگاری پیدا کرده و به سوخت و ساز آنها عادت کند.

حذف برخی از غذاها از رژیم غذایی ممکن است از ایجاد آلرژی پیشگیری کند اما موجب عدم تحمل بدن شما نسبت به آن ماده غذایی می شود.در صورت ابتلا به این بیماری، توصیه می شود از مصرف برخی ادویه ها در آشپزی خودداری کنید. به این ترتیب از مشکلات معده و روده پیشگیری خواهید کرد .

اگر چه تقریبا هر ماده ای می تواند باعث حساسیت شود اما ادویه های آشپزی معمولا باعث بروز این نوع آلرژی نمی شوند.آلرژی به زنجبیل اتفاق نادری است که اغلب به صورت علائم گوارشی بروز می کند. افرادی که به مصرف زنجبیل حساسیت دارند این علائم به صورت نفخ، کولیک و اسهال ظاهر می شود.

تشخیص زود هنگام برای پیشگیری از عوارض در این زمینه مهم است .با وجود اینکه آلرژی بیماری مزمن است، بهترین راه حل برای درمان آن، کاهش یا محدود کردن مصرف مواد غذایی آلرژی زا می باشد.حتی ممکن است مجبور به خودداری از مصرف سایر ادویه ها مانند زردچوبه نیز شوید .به طور کلی بهترین روش، رعایت یک رژیم غذایی کامل از لحاظ تغذیه ای است .
در صورت بروز حساسیت به زنجبیل چه باید کرد؟

درصورت مشاهده علائم آلرژی در خود، مهم ترین اقدام مراجعه به یک متخصص (متخصص آلرژی) برای تشخیص بالینی است. او تنها کسی است که میزان حساسیت بدن شما را تشخیص می دهد و در صورت لزوم می گوید که کدام ماده غذایی را از رژیم غذایی خود حذف یا مصرف آن را کاهش دهید .

مراجعه به پزشک

علاوه بر این ، ارزیابی خطر وجود آنافیلاکسی در صورت تماس با آلرژن مورد نظر ضروری است اما با این حال همانطور که ذکر کردیم، این یک وضعیت شدید و نادر به خصوص در مورد آلرژی به زنجبیل است .در واقع به منظور بهبود علائم ، متخصصین بهداشت توصیه می کنند مکمل های پروبیوتیک را امتحان کنید .

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: