۰

تاکید آیت الله مدرسی بر لزوم اهتمام به تربیت علمی فرزندان عراق

آیت الله محمدتقی مدرسی روز(جمعه) در سخنانی بر لزوم اهتمام به تربیت علمی فرزندان عراق در سایه شرایط استثنایی این کشور و عدم بی توجهی به انجام این امانت خطیر تاکید کرد.
کد خبر: ۲۴۴۲۳۱
۰۹:۱۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله محمدتقی مدرسی روز(جمعه) در سخنانی بر لزوم اهتمام به تربیت علمی فرزندان عراق در سایه شرایط استثنایی این کشور و عدم بی توجهی به انجام این امانت خطیر تاکید کرد.

 آیت الله مدرسی که در سخنرانی تلویزیونی هفتگی خود سخن می گفت، بیان کرد: تربیت فرزندان براساس اخلاق فاضله و رشد علمی و معرفتی از مهمترین وظایف والدین در قبال فرزندان است و هرگونه کوتاهی در این زمینه می تواند خیانت در امانت الهی باشد.

مدرسی با اشاره با اشاره به اینکه فقدان اخلاق و علم در نسل های آینده به معنای از دست دادن کل زندگی است، افزود: استواری رفتار به اخلاق است و اخلاق نیکو یک سیستم یکپارچه ای از ارزش های ایده آل است که خداوند در فطرت مخلوقاتش قرار داده و کلمات وحی بر آن تاکید کرده و پییشرفت تمدن به واسطه علم است.

وی با بیان اینکه عراق در حال حاضر در زمینه های اقتصادی، بهداشتی و امنیتی در شرایط استثنایی به سر می برد اما این موضوع فراموشی آینده و کوتاهی در انجام وظیفه آموزش را توجیه نمی کند، از مقامات مسئول عراقی خواست نسبت به تأمین فضای آموزشی مناسب در مدارس و دانشگاهها و به صورت آنلاین، اهتمام بورزند زیرا از دست دادن یکسال تحصیلی معادل از دست دادن سالها برای پیشرفت کشور است.

آیت الله مدرسی در پایان از والدین نیز خواست در روند آموزش فرزندانشان سهمین باشند و وقت و هزینه های بیشتری را صرف رشد علمی و اخلاقی آنها کنند. وی همچنین خطبا و اندیشمندان را به هدایت جامعه به سمت تعلیم و تعلم دعوت کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: