۰

تقویت و رشد مو با روغن اکلیل کوهی

روغن اکلیل کوهی یا رزماری یکی از بهترین روغن های گیاهی برای درمان مشکلات مو می باشد و به رشد و تقویت موها کمک می کند.
کد خبر: ۲۴۴۱۷۹
۱۱:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: آیا می توان روغن اکلیل کوهی را برای تقویت موها استفاده کرد ؟ یکی از فواید مفید این روغن مو این است که باعث پیشگیری از کچلی و ریزش مو می شود و از خشکی پوست سر جلوگیری می کند.

روغن اکلیل کوهی همچنین می تواند رشد مو را تحریک کند و برای اهداف مختلف دیگری نیز به کار برود. روغن اکلیل کوهی یک ماده چوبی و سبز رنگ است و به خانواده نعناع تعلق دارد.

در مطالعات اخیر نشان داده شده است که روغن اکلیل باعث رویش موهای جدید می شود و بافت عصبی رویش مو را در مغز ترمیم می کند . این خاصیت در برگ گیاه رزماری نیز نهفته شده است . روغن اکلیل کوهی همچنین می تواند با روغن های دیگری مثل لاوندر مصرف شود.

روغن اکلیل کوهی دارای خواص ضد عفونی ، گوارشی ، سم زدای و ضد میکروبی است و همچنین خواص غیر زیبایی زیر را نیز دارا می باشد:

افزایش حافظه
بهبود سیستم گوارشی
از بین بردن درد عضلانی

روغن اکلیل کوهی در بسیاری از مواد آرایشی وجود دارد زیرا خواص آن برای موها و پوست بسیار زیاد است و می تواند ویژگی های دارویی نیز داشته باشد.

آیا روغن اکلیل کوهی ریزش مو را درمان می کند؟

ریزش مو درمان های متنوعی دارد که موثرترین آن این است که از ریزش آن جلوگیری کنیم . محصولات مختلفی هستند که می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند.

بنابراین قبل از خرید هرگونه محصول آرایشی خوب فکر کنید تا با استفاده از آن ، ریزش موی خود را افزایش ندهید و همچنین به مواد تشکیل دهنده آن ها نهایت دقت را داشته باشید.

حال تحقیقات توانسته اند اثبات کنند که روغن اکلیل کوهی در جلوگیری از ریزش مو موثر می باشد اما بسیاری از افراد نمی دانند که روش استفاده از این روغن چگونه است.

درمان مشکلات مویی با استفاده از روغن داغ اکلیل کوهی

روغن داغ برای درمان هر نوع مشکل مویی مناسب می باشد:

فرقی ندارد که این مشکل مربوط به شوره ، پوست سر خشک یا ریزش مو باشد . روغن داغ می تواند تمام موارد را بهبود ببخشد و لابلای منافذ مویی را پاکیزه سازد و ریشه های مو را تقویت کند.

روغن ترکیبی می تواند با روغن تقویت کننده زیتون ترکیب شود و اثر تحریک کننده ای بر روی رشد مو داشته باشد :

فواید ترکیب این دو روغن این است که پوست سر شما را نرم و براق خواهد کرد.

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 5 قطره روغن اکلیل کوهی در یک کاسه بریزید و آن ها را به خوبی هم بزنید و سپس آب داغ را به این ترکیب اضافه کنید و وقتی که روغن داغ شد ، آن را به سر خود بزنید و سرتان را با یک حوله برای گرم نگهداشتن موها ببندید و سپس بعد از 30 دقیقه موهای خود را بشویید . این پروسه را یک الی دو بار در هفته به طور منظم تکرار کنید تا تفاوت زیادی را در افزایش رشد موی سر و کاهش ریزش موی خود مشاهده کنید.

ماساژ با روغن اکلیل کوهی :

ماساژ پوست سر به تحریک و جوان سازی فولیکول های مو از طریق افزایش جریان خون کمک می کند . استفاده از روغن معمولی برای ماساژ سر از ریزش مو جلوگیری می کند و استفاده از آن ، رشد مو را دو برابر خواهد کرد.

در ماساژ درمانی فقط نیاز دارید که چند قطره از این روغن را روی پوست سر خود به دفعات ماساژ دهید که بهترین زمان برای این کار ، شب هنگام و شستن سر با شامپو در صبح روز بعد می باشد.

ترکیب با شامپو :

یکی دیگر از راه های آسان استفاده از روغن اکلیل کوهی ، استفاده منظم از شامپو می باشد و همچنین می توانید با اضافه کردن چند قطره از این روغن ضروری به شامپوی خود ، از فواید اعجاب انگیز آن بهره مند شوید و سپس این ترکیب را به مدت چند دقیقه روی سر خود نگه دارید و بعد سرتان را آب بکشید و همچنین می توانید این روغن را به نرم کننده نیز اضافه کنید و یا کمی روغن لاوندر را نیز داخل آن ها بریزید.

شستن سر با روغن اکلیل کوهی :

اگر مایل نیستید که روغن اکلیل کوهی را با شامپو و یا نرم کننده مخلوط کنید ، می توانید هنگام شستشو ، این روغن را به سرتان بزنید و فقط کافی است که 5 قاشق غذاخوری از برگ خشک شده رزماری را در یک کاسه آب بریزید و چند ساعت آن را بجوشانید و سپس بعد از خنک شدن این مایع ، آن را به سر بزنید و بعد با شامپو شستشو دهید.

اگر زمان کافی برای آماده کردن این محلول ندارید ، بهتر است که از چای کیسه ای رزماری استفاده کنید . این گونه که 2 عدد چای کیسه ای رزماری یا اکلیل کوهی را بردارید و آن را به مدت چند دقیقه در آب داغ بیاندازید و سپس با شامپو و نرم کننده موهای خود را شستشو دهید . این شستشو باعث تحریک فولیکول های مو می شود و پوست سر را تقویت کرده و براقیت و نرمی را به موها می بخشد.

چای سبز اکلیل کوهی :

معمولا مشکلات جسمی زمانی آغاز می شود که مواد مغذی و سالم به آن نرسد . در این حالت باید غذاهای ناسالم را کنار بگذارید.

اگر بدن شما مواد مغذی را کم داشته باشد، هیچ جایگزین درمانی به آن کمک نمی کند ، مگر این که از مواد غذایی مغذی به بدن خود برسانید . در این شرایط باید از مواد مغذی مثل چای سبز استفاده کنید.

چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کند که این رادیکال ها تاثیرات مخربی روی پوست و موی فرد دارند و همچنین باید شروع به نوشیدن چای سبز اکلیل کوهی کنید . چای سبز رزماری در بیشتر سوپرمارکت ها قابل دسترس است و فقط کافی است که این چای کیسه ای را به مدت 3 دقیقه داخل آب داغ بیاندازید.

فواید روغن اکلیل کوهی برای مو

همانطور که پیش تر هم گفتیم این روغن نه تنها موها را براق و سالم می کند ، بلکه رشد آن را افزایش خواهد داد . همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و ظاهری زیبا و سالم را به موها می بخشد . اگر بخواهیم درباره فواید و میزان تاثیر روی موها بعد از استفاده از روغن اکلیل کوهی صحبت کنیم ، باید موارد زیر را نام ببریم:

افزایش 22 درصدی رویش موهای جدید
افزایش سرعت رشد مو
افزایش جریان خون در پوست سر و تسکین بخشی به آن
بهبود توانایی مو برای مقاومت در برابر انقباض و بسته شدن منافذ
کاهش ریزش مو بعد از استفاده از روغن مخلوط شده با شامپو
خواص آنتی باکتریایی برای پاکسازی و تمیز کردن موها
افزایش براقیت مو
مبارزه با سفید شدن مو
از بین بردن خشکی ، شوره و خارش پوست سر

دستورالعمل روغن اکلیل کوهی برای رشد موها

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور
2 قاشق غذاخوری روغن کرچک
3 قطره روغن اکلیل کوهی
3 قطره روغن لاوندر
2 قطره روغن یلانگ یلانگ

طرز استفاده :

بیس روغن ها را با حرارت کمی گرم کنید . همه روغن ها را با هم مخلوط کنید و ماسک را به پوست سرتان اعمال کنید و تمام قسمت های سر را با آن ماساژ دهید . 15 الی 20 دقیقه صبر کنید و در آخر موهایتان را با شامپوی ارگانیک شستشو دهید.

نکته : این روغن را در دوران بارداری به موها نزنید زیرا فشار خون را در این دوران به شدت افزایش می دهد که هم برای مادر و هم برای جنین خطرناک است.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: