۰

آغاز شیوع موج دوم کرونا در افغانستان

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه(بهداشت) افغانستان چهارشنبه ۱۸ نوامبر در نشست خبری در کابل از شیوع موج دوم کرونا در این کشور خبر داده و گفت قرار است تالارهای عروسی بسته شود.
کد خبر: ۲۴۴۱۳۴
۱۶:۲۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه(بهداشت) افغانستان چهارشنبه ۱۸ نوامبر در نشست خبری در کابل از شیوع موج دوم کرونا در این کشور خبر داده و گفت قرار است تالارهای عروسی بسته شود.

براساس اعلامیه‌ای وزارت صحت عامه افغانستان، عثمانی اضافه کرد، با توجه به واقعاتی که در آزمایشگاه‌های این کشور آزمایش شده است نشان می‌دهد که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا رو به افزایش است.

عثمانی علاوه کرد، برنامه‌های برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا درهمکاری با نهادهای ذیربط تدوین شده است اکنون در ۳۴ استان افغانستان در مرحله تطبیق قرار دارد.

او اظهار کرد، کمیته‌های اضطرار دوباره فعال شده است و برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا تلاش می‌ورزند.

احمد جواد عثمانی تاکید کرد، بر اساس فیصله کابینه دولت افغانستان برای جلوگیری از گسترش موج دوم این ویروس، قرار است هتل‌های عروسی که از عوامل مهم گسترش ویروس در این کشور به شمار می‌رود تا پایان آذر ماه بسته شوند.

سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان از تمام شهروندان این کشور خواست که برای وقایه در برابر این ویروس، توصیه‌های بهداشتی را به خصوص استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و خودداری از اشتراک در جاهای مزدحم را رعایت نمایند.

او یادآوری کرد که بالا بودن مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا نقش مهم دارد و استفاده از ویتامین دی و ویتامین سی مقاومت بدن را افزایش می‌هد.

این مقام افغانستان از شهروندان این کشور خواست به دلیل از جلوگیری از شیوع کرونا از سفرهای غیر ضروری به کشورهای ایران و پاکستان خودداری نمایند.

شایان ذکر است که در حال حاضر شمار مجموع مبتلایان کرونا در افغانستان به ۴۳ هزار و ۹۲۴ نفر رسیده که از این میان یک هزار و ۶۴۵ بیمار جان باختند و ۳۵ هزار و ۲۵۹ بیمار دیگر بهبود یافتند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: