۰

با این گیاهان عفونت را ضربه فنی کنید

گاهی مي‌توان با كمترين ضرر و آسیبی به بدن، برخی بيماريی ها را درمان كرد. وقتي گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌كار می كنيد؟ دست به دامان كدام‌ يك از داروهاي شيميايی مخصوص عفونت و سرماخوردگی می شويد؟ ‌براي درمان جوش‌هاي چركي چه؟
کد خبر: ۲۴۴۱۲۷
۱۶:۰۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: آیا می‌دانید برخی عفونت‌هاي سطحی را می توان با گياهان دارویی درمان كرد. فقط كافي است مشكل اصلی را ريشه‌يابی كنيم . دكتر سعید صانعي مشاور گیاه‌درمانی 10 گياه دارويي را معرفي مي‌كند كه هر كدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور كنند.
آنتی بیوتیک‌های گیاهی
پنيرک

خاصيت آنتي‌بيوتيكي گیاه پنیرک زبانزد است، كافي است 40‌ گرم گياه پنيرك را به‌همرا يك ليتر آب جوش به مدت 10‌دقيقه بگذاريم تا دم بكشد. يك فنجان از اين دمكرده را روزي سه‌بار بنوشيد تا عفونت‌هاي ادراري، برونشيت و عفونت‌هاي سرخك و مخملك از‌بين بروند.
گل‌پامچال

اسهال‌هاي عفوني اكثرا ناشي از عفونت‌هاي معده و روده است. با اين حال اسهال‌هاي عفوني، برونشيت و بيماري ذات‌الريه را مي‌توان با دمكرده گل‌پامچال تا‌حدودي درمان كرد. براي دم كردن گل‌پامچال 20گرم از اين گياه را به‌همراه يك ليتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشيد كه بيشتر از 10‌دقيقه دم نكشد و بعد از 10‌دقيقه دمنوش را صاف كرده و بنوشيد. اين دمكرده را روزي سه‌بار به اندازه يك فنجان بنوشيد تا ترتيب اثر داشته باشد.
بادرنجبويه

بادرنجبويه گياهي است كه مي‌توان به‌عنوان يك دمكرده براي پاك‌سازي بدن از ميكروب استفاده كرد. اين گياه قادر است اكثر عفونت‌هاي بدني را از‌بين ببرد، حتي گاهي اوقات شما خبر نداريد كه در بدن‌تان چه مي‌گذرد، اما اگر در هوايي آلوده يا در محيطي قرار گرفته بوديد كه ممكن است ميكروب يا ويروس به شما انتقال پيدا كند؛ در اين مواقع توصيه مي‌شود 40‌گرم بادرنجبويه را به مدت 15‌دقيقه به‌همراه آب جوش بگذاريد تا دم بكشد و سپس آن را بنوشيد تا عفونت‌هاي احتمالي از‌بين بروند. براي تاثيرگذاري بهتر اين دمنوش توصيه مي‌شود روزي سه‌بار در روز به اندازه يك فنجان نوشيده شود.
بابادم

وقتي اسم جوش به ميان مي‌آيد خيلي از افراد ياد دوران بلوغ مي‌افتند، اما برخي جوش‌ها چركي هستند و ممكن است هر جاي بدن ظاهر شوند و حتي سن و سال هم براي‌شان اهميت نداشته باشد. براي درمان جوش‌هاي چركي و عفوني بايد از آنتي‌بيوتيك‌هاي قوي استفاده كرد. در طب سنتي توصيه مي‌شود از دمكرده بابادم استفاده شود. 80‌گرم ريشه بابادم را به‌همراه يك ليتر آب جوش دم كنيد. مدت زمان دم كشيدن 20‌دقيقه است و بعد از آن روزي سه‌بار در روز ‌براي درمان جوش‌هاي چركي دمكرده را بنوشيد.
اكاليپتوس

براي عفونت‌هاي مجاري تنفسي اولين پيشنهاد يا گياهي كه اكثر افراد از آن ياد مي‌كنند، برگ اكاليپتوس است كه بيشتر به‌صورت بخور از آن استفاده مي‌شود. درصورتي كه علاوه بر بخور اين برگ‌، توصيه مي‌شود هر وقت به مشكل عفونت‌هاي مجاري تنفسي دچار شديد 50گرم برگ اين گياه را با يك ليتر آب دم كنيد و بعد از 10‌دقيقه دم كشيدن روزي سه تا چهار بار به مقدار يك فنجان از اين گياه را بنوشيد. خيلي از افراد فكر مي‌كنند بخور اين گياه در اولويت است در‌صورتي كه اگر سينوزيت يا ريه‌هاي‌تان چركي شده‌اند، بهتر است در كنار بخور دم كرده برگ اكاليپتوس را هم فراموش نكنيد.
انجير زرد شيرازي

50‌گرم انجير زرد شيرازي (‌انجير خشك در آجيل‌‌ها) ‌را به‌همراه نيم كيلو شير به مدت 15‌دقيقه مي‌گذاريم تا بجوشد. اين جوشانده براي گلودردهاي چركي، آن‍‍ژين‌ها، عفونت و زخم‌هاي داخل دهان بسيار مناسب است. براي تاثيرگذاري بايد روزي سه فنجان از اين جوشانده را ميل كنيد. همچنين اگر دندان‌تان دچار عفونت شد و درد بسياري داشت، توصيه مي‌شود در كنار مراجعه به دندانپزشك، در صورت نياز گياه آنغوزه را روي دندان بگذاريد. البته براي استفاده از اين گياه نيازي به دم كردن يا جوشاندن آن نيست، چرا‌كه اين گياه حالت صمغ دارد و فقط كافي است روي دندان عفوني قرار بگيرد.

حتي ميخك هم براي درمان عفونت‌هاي دنداني نقش موثري دارد. اين گياه را به دو صورت مي‌توان استفاده كرد، هم روي دندان قرار داد و هم آن را جوشاند و نوشيد. براي دم كردن ميخك، كافي است يك قاشق مربا‌خوري ميخك را با يك ليوان آب بين 4 الي 5‌دقيقه بجوشانيد. بعد از اين مرحله جوشانده را در دهان بچرخانيد و خالي كنيد. كافي است اين كار را بين سه تا چهار بار انجام دهيد.
چای سبز

گلو‌درد يكي از بدترين مراحل سرماخوردگي است كه اكثر افراد دست به هرکاری مي‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضي‌ها سراغ قرص‌هاي چرك‌ خشك‌كن مي‌روند و برخي ديگر سعي مي‌كنند با آب‌نمك و آب‌ جوش يا حتي آب‌نبات‌هاي گلودرد اين مشكل را درمان كنند. اما در طب سنتي توصيه مي‌شود افرادي كه گلو دردهاي چركي دارند چاي سبز بنوشند.

به اين نحو كه يك قاشق غذاخوري چاي سبز را در يك ليوان آب مي‌ريزيم تا به مدت 10دقيقه خيس بخورد. نكته اينجاست كه براي درمان گلودردهاي چركي نبايد چاي سبز را به‌صورت روتين دم كرد (‌يعني روي كتري دم نمي‌كشد). حتي مي‌توانيد به‌جاي آب‌نمك، چاي سبز را غرغره كنيد. از تفاله آن هم مي‌توانيد به شكل كمپرس براي درمان عفونت‌هاي چركي پوستي مثل كورك‌ها استفاده كنيد.
تره جوشانده شده در شير

زخم‌هاي چركي درمان‌شان به مراقبت و دقت بيشتري ‌نیاز دارد. براي درمان اين نوع زخم‌ها مي‌توان از پمادهاي موضعي يا داروهاي خوراكي استفاده كرد. در طب سنتي اگر زخم‌ها زياد عفوني و خطرناك نباشند، توصيه مي‌شود از عصاره تره در شير استفاده شود. به اين روش كه تره را در شير بپزید و سپس از شير جدا کنید و تره پخته شده را روي زخم بگذارید. بعد از چند ساعت بايد ضماد تره را از روي زخم برداريد و محل زخم را تميز و پانسمان كنيد، چراكه تره چرك را به خود مي‌گيرد و بايد تعويض شود. اگر اين كار را روزي يك‌بار انجام دهيد، در مدت كوتاهي چرك از زخم خارج مي‌شود.
پونه

ريه يكي از مهم‌ترين اعضاي بدن است كه بزرگ‌ترين وظيفه آن مبارزه با هواي آلوده است، اما ريه‌ها از عفونت‌ها در امان نيستند به‌همين دليل برخي عفونت‌هاي سطحي را مي‌توان با كمك آنتي‌بيوتيك‌ها درمان كرد. اگر قصد نداريد از آنتي‌بيوتيك‌هاي شيميايي استفاده كنيد، طب سنتي راه ديگري به شما پيشنهاد مي‌كند. براي ضدعفوني كردن ريه از عفونت مي‌توانيد از دم كرده پونه استفاده كنيد. يك قاشق چاي‌خوري پونه را به‌همراه يك ليوان آب جوش بگذاريد بين‌10 تا 15‌دقيقه دم بكشد و سپس صاف كرده آن را همراه با عسل روزي سه بار ميل كنید.
پونه كوهی

يكي از بهترين داروهاي گياهي كه مي‌توان به‌عنوان يك آنتي‌بيوتيك قوي از آن ياد كرد، پونه كوهي است. اين نوع پونه با پونه‌هاي معمولي فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌هاي ميكروبي و قارچي شناخته شده است، براي اينكه خاصيت ضدعفوني‌كننده داشته باشد بايد روزي سه‌بار‌ به اندازه يك فنجان از اين گياه بنوشيد.

افرادي كه با مشكل عفونت‌هاي قارچي در گوش، عفونت‌هاي قارچي ناخن و برخي خانم‌ها در ناحيه تناسلي عفونت قارچي مواجه هستند، مي‌توانند از پونه كوهي به‌عنوان يك آنتي‌بيوتيك استفاده كنند. البته پونه كوهي را مي‌توان به شكل دمنوش يا ضماد هم استفاده كرد. همچنين اگر از عفونت ادراري رنج مي‌بريد دم كرده پونه كوهي يكي از درمان‌هاي مناسب و تاثيرگذار در اين زمينه است. يك قاشق مرباخوري پونه كوهي را به‌همراه يك ليوان آب جوش به مدت 15‌دقيقه مي‌گذاريد تا دم بكشد.

منبع: مجله سیب سبز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: