۰

برگزاری مهمانی توسط دفاتر ثبت ازدواج ممنوع!

مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: چه در زمان شیوع کرونا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد و چه در شرایط عادی، دفاتر ثبت ازدواج مجاز به برگزاری هیچ مجلس و مهمانی نیستند و در این دفاتر، فقط باید واقعه ازدواج ثبت شود.
کد خبر: ۲۴۴۱۱۹
۱۵:۲۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: چه در زمان شیوع کرونا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد و چه در شرایط عادی، دفاتر ثبت ازدواج مجاز به برگزاری هیچ مجلس و مهمانی نیستند و در این دفاتر، فقط باید واقعه ازدواج ثبت شود.

غلامرضا کیانی مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به انتشار گزارشی از برگزاری مراسم‌های ازدواج از سوی یک دفترخانه در منطقه مرزداران تهران و برخی موارد مشابه، گفت: در حیطه تکالیفی که برعهده سازمان قرار دارد یک هیئت بازرسی به این دفترخانه اعزام شد و مواردی که تخلف محسوب می‌شدند چه از نظر ظاهر دفاتر که برگزاری مجالس بود و چه از نظر تنظیم اسناد را ثبت کردند. گزارش تخلفات روز بعد از این بازرسی آماده شد و در راستای ماده ۳۲ قانون دفاتر به دادسرای انتظامی سردفتران ارجاع شد.

وی افزود: این پرونده در حال حاضر در ردیف رسیدگی دادسرا است و نسبت به موارد تخلف رای صادر خواهد شد و اگر دادگاه به این نتیجه برسد که وضعیت تخلف شدید است و نیاز به اعمال ماده ۴۲ قانون باشد، تقاضای اعمال این ماده انجام می‌شود.

کیانی با بیان این‌که دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق مانند واحدهای صنفی بسته نمی‌شوند، گفت: برای رسیدگی به تخلفات، شخص سردفتر را مجازات می‌کنیم و اگر بحث سلب صلاحیت از دفتردار یا انفصال از خدمت مطرح باشد دفترخانه تخت کفالت شخص دیگری قرار می‌گیرد و دفترخانه به کار خود ادامه می‌دهد.

وی در ارتباط با مجاز بودن دفاتر ثبت ازدواج به برگزاری مهمانی نیز گفت: دفاتر به هیچ عنوان مجاز به برگزاری مهمانی نیستند فقط طبق بخشنامه‌ی سازمان می‌توانند یک سفره عقد متعارف با رعایت شئونات اسلامی داشته باشند و جدا از بحث کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دفاتری که سالن برگزاری مهمانی داشته باشند و مراسمی برگزار کنند به نحو شدید برخورد خواهد شد.

مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: وظیفه دفاتر ثبت ازدواج فقط ثبت واقعه ازدواج است و داشتن سالن عقد خلاف قانون و مقررات است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: