۰

طرز تهیه تاکو گیاهی مکزیکی

اگر شما هم به دنبال یک غذای گیاهی خوشمزه هستید در این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه تاکو گیاهی مکزیکی را به شما آموزش دهیم.
کد خبر: ۲۴۴۰۷۶
۱۱:۳۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: تاکو گیاهی یک غذای معروف و محبوب مردم مکزیک است که در همه جای دنیا طرفداران پروپا قرص خودش را دارد. نان ذرت یکی از مواد اولیه ثابت تاکو است که محتویات داخل آن می‌تواند با توجه به ذائقه و رژیم غذایی شما متفاوت باشد. تاکو گیاهی مکزیکی با توجه به مواد اولیه سالم و البته بدون گوشت خود بسیار مورد علاقه گیاهخواران است. اگر شما هم به دنبال یک غذای گیاهی خوشمزه هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا طرز تهیه تاکو گیاهی مکزیکی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه تاکو گیاهی

نان ترتیلا چهار عدد
آووکادو یک عدد متوسط
آب لیمو تازه یک قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه تازه به مقدار لازم
پنیر چدار کاله خرید آنلاین یک پیمانه
گوجه فرنگی خرد شده یک عدد
کاهوی خرد شده یک پیمانه

طرز تهیه:

تاکوی میگو یا تاکوی ماهی دو نوع از انواع متعدد تاکو هستند که مواد اولیه اصلی آن‌ها همانطور که احتمالا حدس زده‌اید از میگو و ماهی تشکیل شده است. اما اینبار می‌خواهیم نوعی تاکوی گیاهی را به شما آموزش دهیم. برای شروع فر را روشن کنید و لایه‌های نان تاکو را به طرزی کنار همدیگر بچینید که داخل نان‌ها U شکل شوند و آن‌ها را برای شش تا هفت دقیقه حرارت دهید.

در همین حین ماهیتابه‌ای را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و درون آن روغن زیتون بریزید تا کمی داغ شود؛ سپس پیاز را اضافه کنید و دو تا سه دقیقه تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شوند.

سیر خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید و ۳۰ ثانیه تفت دهید حواستان باشد که زیاد سیر را حرارت ندهید که تلخ شود. سپس لوبیا سیاهی که از پیش در آب خیس کرده‌اید را به همراه ادویه جات، رب گوجه‌فرنگی و آب به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت سه دقیقه خوب با هم مخلوط شوند.

آووکادو را با چنگال در کاسه‌ای کوچک له و سپس آب لیموی تازه، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

نان‌های تاکو را روی سطحی صاف قرار دهید و مقداری از مخلوط لوبیای سیاه آماده شده را داخل هرکدام بریزید و سپس پنیر چدار خرد شده و آووکادوی له شده را به همراه گوجه و کاهو به آن‌ها اضافه کنید. تاکو گیاهی شما آماده است و می‌توانید آن را با سس گوجه فرنگی، سس گشنیز یا هر سس دیگری که بخواهید سرو کنید. نوش جان.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: