۰

دفن بدون غسل اموات کرونایی ممنوع است

نماینده دادستان کل کشور تأکید کرد: دفن بدون غسل اموات کرونایی ممنوع است و تمام متوفیان می بایست مراحل کفن و تغسیل، تلقین و تدفین را داشته باشند.
کد خبر: ۲۴۴۰۵۳
۰۹:۵۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده دادستان کل کشور تأکید کرد: دفن بدون غسل اموات کرونایی ممنوع است و تمام متوفیان می بایست مراحل کفن و تغسیل، تلقین و تدفین را داشته باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و نماینده دادستان کل کشور در جلسه قرارگاه گروه های جهادی طلاب و اساتید استان تهران که به مساله نظارت شرعی بر تدفین اموات کرونایی اختصاص داشت، اظهار کرد: هیچکدام از آرامستان های شهرستانهای استان تهران حق ندارند اموات کرونایی را بدون تغسیل دفن کنند.

او خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی مسئولان مربوطه حوزه علمیه تهران همه تجمعات خود را تعطیل کرده و همه برنامه‌های علمی، پژوهشی، بصیرتی و فرهنگی خود را برای طلاب در فضای مجازی برگزار کرد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران درباره فعالیت‌های جهادی حوزه‌های علمیه در دوره اول حضور طلاب در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت:‌ از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا هزاران طلبه از ۷۴ حوزه علمیه در میدان حاضر شدند و در غمخواری با مردم به خدمات اجتماعی پرداختند.

او ادامه داد: در خدمات رسانی حوزه‌های علمیه به مردم نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج اساتید و نخبگان، بسیج طلاب، مبلغان استان، گروه های تبلیغی، مبلغان طرح امین و نهادهای فرهنگی دیگر نظیر بنیاد کرامت، امام رضایی‌ها، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در قالب قرارگاه سلامت مشارکت داشتند که همه در هفت محور حدود ۷۰ اقدام در مجموعه حوزه علمیه تهران انجام دادند.

رحیمی‌صادق درباره نخستین محور فعالیت حوزه علمیه مبنی بر ایجاد شبکه‌های ارتباطی و هماهنگی نهادهای حوزوی و اجرایی ابراز کرد: تشکیل ستاد حوزوی بحران و برگزاری جلسات آن، تشکیل قرارگاه استقامت در مدیریت حوزه علمیه استان، تشکیل قرارگاه خدمت و سلامت مبلغان طرح امین استان، تشکیل قرارگاه خدمت و سلامت در همه مدارس علمیه، بسیج اساتید و بسیج استان، تشکیل شبکه محلات، تشکیل جلسه شورای نهادهای حوزوی استان و ستاد حوادث غیر مترقبه با موضوع کرونا و نحوه مقابله و پیشگیری تنها بخشی از این اقدامات در نخستین محور فعالیت‌های حوزه علمیه است.

او درباره دومین محور فعالیت و اقدامات حوزه علمیه تهران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: ضدعفونی معابر و محلات، مجتمع‌های مسکونی و پارکینگ منازل، عابربانکها، جایگاه های سوخت و تولید ماسک های طبی، لباس‌های پرسنل بیمارستانی، مواد ضدعفونی و توزیع آن در بین مردم، نصب پلاکاردهای تبلیغی و تشویقی با محتوایی از روایات، راه‌اندازی گیت و ایستگاه ضدعفونی وسایل نقلیه و خرید اقلام مورد نیاز سالمندان و افراد آسیب پذیر بخش دیگری از فعالیت‌ها و اقدامات طلاب حوزه‌ علمیه تهران طی این روزها بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به محور سوم اقدامات حوزه علمیه تهران در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، توزیع بسته های بهداشتی، تهیه آب میوه‌های بهداشتی و طبیعی برای بیمارستان‌ها و نقاهت‌گاه‌ها، تهیه و توزیع گوشت قربانی برای نیازمندان و رایزنی با صاحبان املاک برای تخفیف اجاره بهای مستاجران از دیگر اقدامات و فعالیت‌های حوزویان حوزه علمیه تهران در مقابله با ویروس کرونا بود.

او درباره محور چهارم اقدامات و فعالیت‌های حوزه علمیه تهران بیان کرد: تقویت روحی کادر درمانی بیمارستان با بیان روایات و مطالب امیدآفرین، کمک به کادر درمانی و بیماران و توزیع بسته های تبرکی بخش دیگری از اقدامات و فعالیت‌ حوزویان حوزه علمیه استان تهران است.

رحیمی صادق با اشاره به محور پنجم اقدامات حوزویان اظهار کرد: تغسیل، تکفین و تدفین فوت‌یافتگان در اثر ویروس کرونا از دیگر اقدامات طلاب حوزه علمیه استان تهران بود که طی پیگیری‌ و جلسات متعدد با مسئولان استان شرایط و زمینه آن فراهم شد که با رعایت همه مسائل شرعی و بهداشتی این اقدامات انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: امروز با توجه به اینکه تجهیز، تکفین و تغسیل بر همه مومنان و مسلمانان واجب کفایی است، حوزه علمیه استان تهران وظیفه خود می‌داند این اقدام را با رعایت نکات شرعی به انجام برساند.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مجید بیک زاده معاون بسیج اساتید و نخبگان استان تهران ضمن گزارشی از تجهیز و تغسیل اموات کرونایی در بهشت زهرا (س)آمادگی این بسیج را در همکاری سایر شهرستان های استان تهران اعلام کرد.

خاطرنشان می شود در موج سوم کرونا طلاب و روحانیون جهادی برادر و خواهر استان تهران با حضور چشمگیر در بیمارستانها و آرامستان های استان تهران توانسته اند آسیب دیدگان ویروس منحوس کرونا و همچنین پرستاران و مدافعان سلامت را یاری کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: