۰

جلوگیری از پیری پوست با ۷ راهکار مؤثر اما ساده

همیشه شنیدیم که گفته می‌شود؛ پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از جاهایی که این گفته مصداق پیدا می کند در مراقبت از پوست است.
کد خبر: ۲۴۳۹۱۶
۱۶:۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: برای جلوگیری از پیری پوست راهکارهای ساده‌ای وجود دارد تا جوانی و شادابی پوستمان را حفظ کنیم. ۷ مورد از مهم ترین و ساده ترین راهکارهای حفظ جوانی پوست را در ادامه خواهیم خواند.
روش های ساده برای جلوگیری از پیر پوست صورت
۱- تا می‌توانید از نور خورشید دوری کنید:

اولین علت ایجاد چین‌ و چروک روی پوست نور خورشید است. تحقیقات بسیاری آن را تایید می‌کند. در تحقیقی که بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفت، مشخص شد که قرارگیری در معرض نور خورشید، خیلی بیشتر از ژنتیک اهمیت دارد. دوقلوهایی که زمان قرارگیری خود را در معرض آفتاب، کاهش دادند، بسیار کمتر از همتایان خود دچار چین‌ و چروک شده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشتند.
۲- از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید:

اگر مجبورید که در روز بیرون بروید، حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید. حتی در روزهای ابری! کرم‌ ضد آفتاب از شما در برابر سرطان پوست محافظت کرده و در عین حال از ایجاد چین‌ و چروک نیز جلوگیری می‌کند.

در ایران بهترین کرم ضدآفتاب کرم هایی با SPF بالای ۵۰ درصد می‌باشند. لازم نیست برای تهیه ضدآفتاب، از نمونه‌ی گران قیمت خارجی آن استفاده کنید. شما با هزینه کم می‌توانید ضدآفتاب ایرانی تهیه کنید.
۳- از مرطوب کننده استفاده کنید:

سعی کنید برای جلوگیری از پیری پوست در جوانی همیشه پوست مرطوب داشته باشید. بخصوص اگر در مناطق خشک زندگی می کنید. می‌توانید برای مرطوب کردن پوست خود از مرطوب کننده‌های موجود در بازار یا از ماسک های طبیعی استفاده کنید.

استفاده از ماسک های طبیعی در جوانی و شادابی پوست شما بسیار مؤثر است. یک ماسک خوب برای ضد پیری پوست ماسک عسل با ماست است. چرا که پوست ما را خیلی مرطوب می‌کند. یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری ماست، مخلوط کرده، روی صورت خود بمالید و اجازه دهید۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند. بعد با آب ولرم صورت خود را بشورید.
۴- برای جلوگیری از پیری پوست خود آب بنوشید:

یکی از فوایدی که نوشیدن آب کافی دارد، این است که موجب آبرسانی به پوست ما و شادابی آن می‌شود و همچنین از خشکی پوست که یکی از عوامل پیری پوست است؛ جلوگیری می‌کند.

در مورد فواید نوشیدن آب و مقدار آب مورد نیاز برای بدن بیشتر بخوانید.
۵- خواب کافی داشته باشید:

خواب باعث می‌شود بدن انرژی خود را بازیابی کند و بسیار از مواردی که پیری پوست را تشدید می‌کند، مثل استرس را کاهش دهد. همچنین هنگامی که شما به اندازه کافی نمی‌خوابید، بدن کورتیزول بیش از حد تولید می کند. هورمونی است که سلول های پوست را تجزیه می‌کند. اما اگر به اندازه کافی استراحت کنید، باعث می‌شود بیشتر HGH (هورمون رشد انسانی) را تولید کنید. که به پوست کمک می‌کند، تا ضخامت و خاصیت الاستیکی خود را حفظ کند و از چین و چورک صورت و پوست شما جلوگیری شود.

در هنگام خواب به صورت نخوابید. اینکار باعث می‌شود که به پوست شما فشار وارد شود و در دراز مدت باعث ایجاد چین و چورک در صورت می‌شود.
۶- استفاده از کرم های ضد چین و چروک:

آیا می‌دانید که کرم هایی که که برای درمان پیری پوست تجویز می‌شوند؛ در واقع بیشتر قابلیت پیشگیری دارند تا درمان! پس سعی کنید از سن ۲۵ سالگی که اولین چروک‌ها ایجاد می‌شود، بصورت کم از این کرم‌ها استفاده کنید. البته استفاده از آن‌ها الزامی نیست و اگر احساس می کنید روی پوستتان چین چروک ایجاد شده استفاده کنید. اما رعایت ۵ مورد قبل برای داشتن پوست جوان ضروری است.
۷- از ماساژ پوست صورت بهره بگیرید

ماساژ پوست خون رسانی را به پوست زیاد می کند باعث ساخت کلاژن جدید و ترمیم آسیب های وارد شده به پوست می شود که همه این موارد موجب جلوگیری از پیری پوست می شود.

منبع : چاره دان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: