۰

هشدار پاکستان نسبت به توطئه ساماندهی داعش در این کشور

پاکستان با ابراز نگرانی از موج جدید تنش‌ها در مرزهای شرقی خود با هند، نسبت به احتمال افزایش حملات تروریستی در شهرهای مختلف خود به ویژه توطئه خارجی برای ساماندهی داعش در پاکستان هشدار داد.
کد خبر: ۲۴۳۸۷۱
۱۱:۵۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نشست ویژه خبری مشترک وزیر امور خارجه و سخنگوی ارتش پاکستان روز شنبه با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی در اسلام‌آباد برگزار شد و مقامات این کشور به دست داشتن عوامل خارجی در پشت پرده حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف پاکستان اشاره کردند.

آنان ضمن محکوم‌ کردن نقض تمامیت ارضی پاکستان توسط آتشباری مرزبان هند و جان باختن نظامیان و شهروندان عادی اعلام کردند: هدف اصلی تنش‌های مرزی، بی ثبات کردن و ایجاد هرج و مرج در پاکستان است.

«شاه محمود قریشی» و سرلشکر «بابر افتخار» از جمع آوری مجموعه‌ای از آنچه آنان دخالت سرویس‌های جاسوسی خارجی از جمله هند خواندند، خبر داده و تاکید کردند: بیم آن می‌رود که حملات تروریستی در شهرهای مختلف پاکستان رخ دهد و تمامی آن توسط سرویس جاسوسی از خارج مدیریت می‌شود.

آنان اظهار داشتند: ده‌ها میلیون دلار برای ایجاد بی ثباتی و طرح ترور در پاکستان از مرزهای شرقی این کشور به منابع مختلف از جمله عناصری که در خاک افغانستان حضور دارند، واریز شده است.

مقامات سیاسی و نظامی پاکستان هشدار دادند: ساماندهی گروه تروریستی داعش و انتقال عناصر این گروه از خاک افغانستان به پاکستان یکی دیگر از اهداف سرویس‌های جاسوسی خارجی است.

آنان افشا ساختند ‌که عوامل خارجی برای تحت الشعاع قرار دادن امنیت پاکستان‌، تخریب تلاش‌های اسلام‌آباد برای کمک به روند صلح افغانستان و توقف طرح راهروی اقتصادی پاکستان و چین (موسوم به طرح سی‌پک) جبهه مشترکی از گروه‌های تروریستی و جدایی طلب تشکیل داده‌اند.

سخنگوی ارتش‌ پاکستان اظهار داشت: سرویس‌های جاسوسی خارجی به کمک عوامل خود در پاکستان درصدد برافروختن آتش فرقه‌گرایی و ترور شخصیت‌های مطرح مذهبی در کشور هستند.

وی افزود: گروه‌های ضدپاکستانی و جدایی طلب در بلوچستان، با گروه تروریستی تحریک طالبان و جماعت الاحرار جبهه مشترک تشکیل داده و با بودجه هنگفت که از سوی طرف‌های ثالث تامین می‌شود، حملات تروریستی در پاکستان را طرحی و اجرا می‌کنند.

اواخر مردادماه امسال منابع اطلاعاتی در پاکستان با ابراز نگرانی از ادغام گروه‌های تروریستی در آن سوی مرزهای غربی این کشور و برنامه ریزی این عناصر برای انجام حملات علیه نیروهای امنیتی در داخل پاکستان نسبت به آنچه که مشارکت عناصر تروریستی و برخی از سرویس‌های جاسوسی برای تخریب تلاش‌های صلح در افغانستان عنوان می‌کنند، هشدار دادند.

دولت و ارتش پاکستان طی سال‌های اخیر و از زمان تسریع فرآیند صلح افغانستان نسبت به آنچه اسلام‌آباد توطئه طرف‌های ثالث برای تخریب تلاش‌های صلح می‌خواند، هشدار داده‌اند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: