۰

توانایی داعش برای فرماندهی جنگ‌های طولانی چریکی

رؤسای دستگاه اطلاعات داخلی و خارجی فرانسه تأکید کردند که داعش همچنان برای بازسازی خود تلاش می‌کند هرچند بعید است که حمله‌ای به وسعت حملات سابق انجام دهد.
کد خبر: ۲۴۳۸۱۸
۱۶:۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رؤسای دستگاه اطلاعات داخلی و خارجی فرانسه تأکید کردند که داعش همچنان برای بازسازی خود تلاش می‌کند هرچند بعید است که حمله‌ای به وسعت حملات سابق انجام دهد.

، رؤسای دستگاه اطلاعات داخلی و خارجی فرانسه در مصاحبه‌ای طولانی با نشریه فرانسوی «فیگارو» تأکید کردند که داعش همچنان برای بازسازی خود تلاش می‌کند هرچند بعید است که حمله‌ای به وسعت حملات سابق انجام دهد.

در این مصاحبه «نیکولا لرنر»، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی فرانسه، تأکید کرد که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش توانسته تا حد زیاد هسته‌های خفته داعش در عراق و سوریه را که کارشان برنامه‌ریزی و اجرای عملیات تروریستی بود نابود کند و افزود که اطلاع داریم که داعش می‌کوشد تعدادی از مراکز خود را احیا کند.

«برنار امیه»، رئیس دستگاه اطلاعات داخلی فرانسه نیز تأکید کرد که داعش در اوج خطر خود ۵۰ هزار ستیزه‌جو داشت و اکنون شمار اعضای آن چند هزار نفر است.

به نظر این مقام امنیتی فرانسوی داعش همچنان توانایی فرماندهی جنگ‌های چریکی طولانی را دارد.

وی تأکید کرد که این دستگاه تهدید رو به گسترش داعش در لیبی و یمن و غرب آفریقا و شبه جزیرۀ عربی و نیز در سومالی و موزامبیک و همچنین بالکان را زیر نظر دارد.

امیه افزود که فعالیت تروریست‌ها از سال ۲۰۱۷ تاکنون تفاوت بسیاری پیدا کرده و پیش از آن افرادی دست به عملیات می‌زدند که رابطه تشکیلاتی با داعش داشتند اما اکنون کسانی که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند از هیچ‌گونه حمایت مالی یا تشویق مستقیم شبکه‌های تروریستی برخوردار نیستند و از سر باور شخصی ایدئولوژی داعش را پیش گرفته‌اند.

این مقامات امنیتی فرانسه تأکید کرده که 8000 افراط‌گرا در خاک فرانسه شناسایی شده و زیر نظر هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: