۰

عربستان حرف اول و آخر را در بحرین می زند

«مارک اوین جونز» پژوهشگر و استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه محمد بن خلیفه گفت: عربستان سعودی حرف اول و آخر را در بحرین می زند و در واقع این کشور است که مشخص می کند چه کسی نخست وزیر باشد.
کد خبر: ۲۴۳۸۰۳
۱۵:۲۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «مارک اوین جونز» پژوهشگر و استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه محمد بن خلیفه گفت: عربستان سعودی حرف اول و آخر را در بحرین می زند و در واقع این کشور است که مشخص می کند چه کسی نخست وزیر باشد.

 جونز در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت: علی رغم اینکه ولیعهد بحرین به عنوان فردی لیبرال و اصلاح طلب شناخته می شود اما نقش او که به عنوان نخست وزیر منصوب شده تنها به نظارت بر تغییرات اجتماعی و اقتصادی احتمالی محدود خواهد بود.

وی با بیان یانکه ایده تغییرات سیاسی در بحرین باید با موافقت عربستان سعودی صورت گیرد زیرا در نهایت این عربستان است که تعیین می کند دولت بحرین تا چه حد از نظر سیاسی پیش برود، اظهار کرد: بحرین نسبت به چنین رابطه ای مقید است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه نخست وزیر فقید بحرین مسئول اصلی صدور دستورات بازداشت دسته جمعی شخصیت های مخالفان در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود، خاطرنشان کرد: او دستور بازداشت ۶۵۰ شخصیت شیعی از جمله معترضان و غیرنظامیانی را که مرتکب هیچ خطایی نشده بودند، صادر کرده بود.

وی ادامه داد: خلیفه بن سلمان به این دلیل مشهور شده بود که تندرو بود و فردی تلقی می شد که تحمل هیچ نوع معارضه و هیچ چالشی برای خاندان آل خلیفه در بحرین را نداشت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: