۰

مواظب ریختن آبروی دیگران در فضای مجازی باشیم

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: خیلی باید مواظب آبروی دیگران باشیم چراکه شاید یک روزی هم نوبت خودمان شود و دیگران آبروی ما را در فضای مجازی فاش کنند و طبق روایت اگر کسی به دنبال عیوب و آبروی دیگران برود، خداوند این شخص را رسوا و آبرویش را خواهد ریخت.
کد خبر: ۲۴۳۷۸۰
۱۳:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد در تبیین سیره نبوی اظهار کرد: شرح صدر رسول خدا اولین خصیصه مهم است چراکه تمام کسانیکه مسئولیتی در خصوص تربیت جامعه دارند باید شرح صدر فوق‌العاده داشته باشند و قرآن کریم رسول خدا را رئوف و مهربان و حریص بر هدایت مردم می‌داند.

وی افزود: یکی از اساتید بزرگ تفسیر می‌فرمودند قرآن کریم به پیامبر اسلام خطاب می‌کند که ‌ای پیامبر، حضرت ابراهیم و موسی و …. را یاد کن و از آن‌ها الگو بگیر و این خطاب یازده مرتبه تکرار شده است اما درعین‌حال در همین قرآن کریم خطاب به رسول خدا می‌فرماید انبیاء درجاتشان متفاوت است و مثل یک پیامبر دیگر نباش و مثل حضرت یونس نباش چراکه حضرت یونس زود ناراحت شد و خشم بر امت گرفت و نفرین نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: سعه‌صدری که پیامبرانی مثل ابراهیم داشتند و الگو برای رسول خدا بودند طبق آیات قرآن کریم، یک سعه‌صدر فوق‌العاده بود است؛ حضرت برای امت خود بسیار مهربان و رئوف بودند و با ملائکه در خصوص عذاب امت مجادله می‌نمود و حضرت بسیار دلسوز بود و شفاعت امت خود را می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: تنها یک پیامبر مثل حضرت یونس کم‌حوصله بود و زود امت خود را نفرین نمود اما دیگر انبیاء الهی بسیار دارای سعه‌صدر بودند و با امت خود باحوصله رفتار می‌نمودند.

وی یادآور شد: رسول خدا آن‌قدر نسبت به امت دلسوزی نمود که آیه نازل شد که‌ای رسول خدا چرا جان خودتان را به خطر می‌اندازید و برای امتی که قصد ایمان آوردن ندارند، خود را به‌زحمت می‌اندازید.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: رسول خدا وقتی مسئله‌ای را به امت خود توصیه می‌نمودند خودشان زودتر و بیشتر از همه انجام می‌دادند و در خصوص انفاق آن‌قدر به این کار اهتمام داشتند که آیه قرآن نازل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی اظهار کرد: باید والدین از سعه‌صدر رسول خدا الگو بگیرند و با فرزندان خود مهربان باشند و سعه‌صدر داشته باشند و متأسفانه مشاهده می‌کنیم امروزه والدین و فرزندان با همدیگر قهر هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: یکی از دیگر سیره‌های رسول خدا در زندگانی، عبادت نبی خدا است و حضرت دائماً در تمام مجالس که حضور پیدا می‌نمودند ذکراستغفار بر زبان جاری می‌ساختند و حکمت آن این بود که شاید می‌خواستند به ما آموزش بدهند اگر در مجالس حضور پیدا می‌کنید نباید مجالس آلوده به غیبت و … شود.

وی افزود: عبادت این است که انسان مواظب باشد آبروی کسی را نبرد و نماز و روزه کار سختی نیست اما حفظ آبروی مردم و عدم غیبت و تهمت در فضای مجازی و… خیلی حساس است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: خیلی باید مواظب آبروی دیگران باشیم چراکه شاید یک روزی هم نوبت خودمان بشود و دیگران آبروی ما را در فضای مجازی فاش کنند و طبق روایت اگر کسی به دنبال عیوب و آبروی دیگران برود، خداوند این شخص را رسوا و آبرویش را خواهد ریخت.

وی در پایان گفت: اگر خدا بخواهد آبروی کسی را ببرد حتی اگر در داخل منزلش خطایی مرتکب شده باشد رسوا خواهد شد و در حقیقت عبادت این است که مواظبت در حفظ آبروی دیگران داشته باشیم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: