۰

انتقال ۵۰ نظامی آمریکایی از سوریه به عراق

نیروهای آمریکایی از یک پایگاه در شمال شرق سوریه به همراه تجهیزات نظامی و لجستیکی، این کشور را ترک کرده و وارد عراق شدند.
کد خبر: ۲۴۳۷۶۸
۱۱:۲۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تعداد ۵۰ نیروی آمریکایی به همراه تجهیزات نظامی، شب گذشته (شنبه) پایگاه خود در شمال شرق استان الحسکه را ترک کرده و وارد شمال عراق شدند.

به نوشته رأی الیوم، پایگاه این نیروها در حومه شهر المالکیه قرار داشت که این منطقه در هفته‌های بارها شاهد عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد و همپیمانان آمریکا بوده است.

بنابراین گزارش، آمریکایی‌هایی از طریق گذرگاه «الولید» وارد عراق شده‌اند. شامگاه پنجشنبه نیز تعدادی از نیروهای آمریکایی سوریه را ترک کرده و وارد عراق شده بودند.

خروج این نیروها از سوریه در شرایطی اتفاق می‌افتد که تغییرات رخ داده در وزارت دفاع آمریکا و روی کار آمدن «کریستوفر میلر» بعنوان سرپرست پنتاگون، پیش‌بینی‌ها در خصوص آغاز خروج بخش زیادی از نیروهای آمریکایی از غرب آسیا را تقویت کرده است.

«کریستوفر سی. میلر» روز شنبه (دیروز) در اولین پیام خود به نظامیان آمریکایی نوشت، زمان بازگشت آن‌ها به خانه فرا رسیده است. در همین حال باید به انتساب «دوگلاس ماکریگور» بعنوان مشاور اول پنتاگون اشاره کرد که بارها خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شده بود.

اما از سوی دیگر خروج این نیروها از سوریه، در شرایطی است که اعتراضات مردمی و عشایر به حضور اشغالگران در شمال شرق سوریه در هفته‌های گذشته افزایش داشته است. منابع محلی در این باره گفته‌اند که در شهرک «الصبحه» در شرق دیرالزور، ارتش آمریکا و عناصر قسد، وارد شهرک شده و تمامی مبادی خروجی و ورودی را بسته و شروع به بازداشت تعدادی زیادی از اهالی کرده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: