۰

طرز تهیه خوراک مرغ عسلی در فر با طعمی بی نظیر

در این مطلب می‌خواهیم تا با روشی جذاب طرز تهیه خوراک مرغ عسلی را به شما آموزش دهیم.
کد خبر: ۲۴۳۷۶۲
۱۱:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: شاید فکرش را هم نکرده بودید که یک روز مرغ را با ترکیباتی مثل عسل مزه‌دار کنید. اما اگر این روش را امتحان کنید حتما عاشقش می‌شوید. اگر از طعم شیرینی در غذا هم خوشتان نمی‌آید، باید بگوییم که خوراک مرغ عسلی با وجود آبلیمو و سیر طعم ملسی دارد و اصلا شیرین نیست. اما حتی اگر از ته مزه شیرینی در غذا هم خوشتان نمی‌آید، به جای سه قاشق غذاخوری عسل از دو قاشق استفاده کنید. در ادامه تمام فوت و فن‌ها برای تهیه یک خوراک مرغ عسلی خوشمزه را ذکر کردیم، همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ عسلی

مرغ هشت قطعه
برگ گل رزماری چهار شاخه
لیمو ترش آبدار سه عدد
سیب زمینی ۷۵۰ گرم
کره پاستوریزه ۵۰ گرم
عسل طبیعی سه قاشق غذاخوری
سیر یک حبه
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ عسلی در فر

برای تهیه یک خوراک مرغ خوشمزه راه‌های زیادی وجود دارد؛ شما می‌توانید مرغ را به صورت گریل شده با سس و رزماری سرو کنید یا یک خوراک مرغ خامه بادامی خوش‌طعم با خامه ترش درست کنید. این‌بار، اما نوبت یک خوراک مرغ متفاوت با طعمی به یاد ماندنی است.

شما برای تهیه یک خوراک مرغ عسلی ابتدا باید فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

سپس یک کاسه متوسط بردارید و آب دو عدد لیمو تازه را داخل کاسه بگیرید. کره را داخل یک تابه روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. حالا به همراه عسل، برگ رزماری، سیر خرد شده و نمک و فلفل به آبلیمو اضافه کنید.

سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید، سپس به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه بزرگ بردارید و تکه‌های مرغ را کف قابلمه بچینید به طوریکه روی هم قرار داده نشوند؛ اگر مرغ‌ها را روی هم قرار دهید ممکن است خوب نپزند.

سیب زمینی‌ها را کنار تکه‌های مرغ بچینید و مخلوط کره و عسل را به مرغ اضافه کنید. مقداری نمک روی مرغ‌ها بپاشید. سومین لیمو را هم هشت قاچ کنید و به همان صورت لابه‌لای مواد بچینید.

مرغ‌ها را حدود نیم ساعت تفت دهید و هر چند دقیقه یکبار روی آن‌ها را برگردانید تا همه طرف آن طلایی‌رنگ شوند. مرغ‌ها و مواد را به یک ظرف مناسب فر منتقل کنید و حدود نیم ساعت دیگر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. بعد از این که مرغ‌ها کاملا پخته شدند، خوراک مرغ عسلی خوشمزه شما آماده سرو است. نوش جان!
فوت و فن‌های طرز تهیه و سرو مرغ عسلی

برای سرو حتما آب مرغ و چاشنی‌ها را داخل یک کاسه به طور مجزا سرو کنید.
مرغ عسلی را می‌توانید هم با برنج کته و هم به صورت تنها یا با نان سرو کنید.
کنار این غذای خوشمزه می‌توانید از سالاد کاهو یا سالاد کلم برای سرو استفاده کنید.
اگر دسترسی به فر ندارید، در همان قابلمه را ببندید تا حدود نیم ساعت دیگر کاملا بپزند.
چون طعم عسل شیرین است، کنار سیب زمینی از هویج استفاده نکردیم. اما اگر مایل باشید می‌توانید از هویج و سبزیجات دیگر هم استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: