۰

تعطیلی عید فطر در دیترویت به رسمیت شناخته شد

شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا تعطیلات عید فطر را برای دانش‌آموزان مسلمان از سال تحصیلی آینده به رسمیت می‌شناسد.
کد خبر: ۲۴۳۶۹۳
۱۴:۴۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مبارزه طولانی برای به رسمیت شناختن تعطیلات عید فطر، سرانجام در دیترویت نتیجه داد و فدراسیون معلمان دیترویت موافقت کرد که در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، تعطیلات سه‌روزه‌ای را به این مناسبت به رسمیت بشناسد.

مبارزه برای به رسمیت شناختن تعطیلات مسلمانان در سال ۲۰۱۸ زمانی آغاز شد که دانش‌آموزی به نام «محمد منتقم» با همراهی گروهی از دانشجویان مسلمان مدرسه فنی کاس، کمپینی را راه‌اندازی کرد.

با کمک و توصیه «علی یحیی»، از رهبران مسلمان این منطقه، مقامات آموزشی به دانش‌آموزان در تدوین استراتژی برای حل این مسئله از طریق قانونی کمک کردند.

وی اعلام کرد: دانش‌آموزان در مورد تعطیلات عید فطر و مطرح کردن درخواست خود بیش از آنچه تصور می‌كردم تلاش کردند.

سال گذشته منطقه دیترویت برای گرامیداشت عید فطر در طول سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده بود و یک دوره آموزشی برای معلمان این منطقه در این باره برگزار شد. دانش‌آموزان یک کمپین ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کردند که در آن دانش‌آموزان، معلمان، والدین و جمعی از وکلا حمایت خود را از این تصمیم اعلام کردند.

از میان اعیاد اسلامی تنها عید فطر در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان مسلمان تعطیل اعلام شده و هنوز تعطیلی عید قربان از سوی مقامات آموزش و پرورش این شهر به رسمیت شناخته نشده است.

دیترویت بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت میشیگان و بیست و سومین شهر پرجمعیت آمریکاست که حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. طبق آخرین برآوردهای سال ۲۰۱۷، مسلمانان ۳ درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: