۰

پاسخ اخوان المسلمین به بیانیه علمای سعودی درباره تروریسم

گروه اخوان المسلمین به بیانیه هیئت علمای سعودی علیه این جماعت که آن را یک گروه تروریستی منحرف خوانده بود، پاسخ داد.
کد خبر: ۲۴۳۴۸۴
۱۱:۲۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه اخوان المسلمین به بیانیه هیئت علمای سعودی علیه این جماعت که آن را یک گروه تروریستی منحرف خوانده بود، پاسخ داد.

 این گروه اعلام کرد که اخوان المسملین قطعا یک گروه تبیلغی و مصلح است و تروریستی نیست.

«طلعت فهمی» سخنگوی اخوان الملسلمین شب گذشته در این باره گفت که این گروه که سال ۱۹۸۲ در مصر تاسیس شد، به طور کلی از خشونت، تروریسم و تفرقه افکنی به دور است و از زمان تاسیس، گروهی تبلیغی و مصلح بوده که همواره با حکمت وموعظه حسنه و به دور از هرگونه افراط و تفریطی به خداوند دعوت می کرده و می کند.

فهمی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه اخوان المسلمین همه اتهاماتی که هیئت علمای سعودی علیه آن مطرح کرده را رد می کند، تاکید کرد: روش این گروه براساس کتاب خداوند و راه صحیح سنت و به دور از هرگونه تحریف و افراط بنیان گذاری شده و تاریخش گواه این موضوع است.

فهمی ادامه داد: اخوان المسلمین به طور کلی از خشونت و تروریسم به دور هستند و همواره قربانی خشونت و تروریسم رژیم های دیکتاتوری بوده اند.

وی تاکید کرد: این جماعت همواره از عقیده صحیح اسلامی و قضایای عادلانه امت اسلامی در صدر آنها قضیه فلسطین جانبداری کرده است.

فهمی در ادامه با اشاره به سخنان سابق علمای برجسته سعودی نظیر عبدالعزیز بن باز ، بن جبرین، سفر الحوالی و کمته دائم افتاء در عربستان درباره اخوان المسلمین، افزود: اینها گفته اند که اخوان المسلمین نزدیکترین گروهها به حق، اهل سنت و جماعت وفرقه های ناجی است. براساس گفته آنها، این گروه یک جماعت میانه رو است که هدف اصلاح و دعوت به خداوند را دنبال می کند.

سخنگوی اخوان المسلمین در ادامه همه را به تلاش برای اتحاد امت اسلامی جهت اعتلای دین و دفاع از سنت نبوی و مبارزه با خطرات و نقشه هایی که علیه امت اسلامی چیده میشود، دعوت کرد.

وزارت کشور عربستان مارس ۲۰۱۴ از اضافه کردن اخوان المسلمین به فهرست گروههای تروریستی این کشور خبر داد.این تصمیم در حمایت از رژیم مصر صورت گرفت که دسامبر ۲۰۱۴ و پس از چند ماه از سرنگون کردن محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به اخوان المسلمین این گروه را یک گروه ممنوعه و تروریستی برشمرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: