۰

پیگرد قانونی توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) توسط الازهر

شیخ الازهر در اظهارات جدیدش وعده داد که آنهایی را که به پیامبر اکرم (ص) توهین کرده اند تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهد داد.
کد خبر: ۲۴۳۳۸۲
۱۱:۵۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ الازهر در اظهارات جدیدش وعده داد که آنهایی را که به پیامبر اکرم (ص) توهین کرده اند تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

«شیخ احمد الطیب»،این اظهارات را پس از دیدار با «ژان-ایو لو دریان»،وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت.

شیخ الازهر در این باره گفت: ما از کسانی که به پیامبر بزرگوارمان توهین کرده اند به دادگاه های بین المللی شکایت خواهیم کرد و پرونده آنها را در این دادگاه ها پیگیری خواهیم کرد حتی اگر تمام عمر خود را صرف این کار کنیم.

وی افزود: ما به هیچ عنوان تروریسم را مرتبط با دین اسلام نمی دانیم و همه باید فورا استفاده از چنین توصیفی را متوقف کنند زیرا چنین رویکردهایی احساسات مسلمانان را در سراسر جهان جریحه دار می کند و این توصیفی است که با واقعیت مغایرت دارد .

به دنبال اظهارات «امانوئل مکرون» ، رئیس جمهوری فرانسه در مورد اسلام « لو دریان» در بحبوحه افزایش تنش ها به مصر رفت.

مکرون دین اسلام را دین ایجاد بحران در سراسر جهان توصیف کرد و از انتشار کاریکاتورهایی که پیامبر را به سخره می گیرند دفاع کرد.

اما وزیر امور خارجه فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای مصری اش از احترام عمیق کشورش نسبت به اسلام سخن گفت و تاکید کرد که مسلمانان بخشی از تاریخ و هویت فرانسه هستند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: