۰

طرز تهیه اسلایس نارگیل

اسلایس نارگیل یک شیرینی فانتزی و بسیار خوشمزه می باشد. برای تهیه یک شیرینی خانگی خوشمزه و خوش طعم باید با طعم و بوی تمام مواد اطرافمان آشنایی کامل داشته باشیم. تا بتوانیم به راحتی بهترین ترکیب را برای پخت یک شیرینی خوش طعم انتخاب کنیم.
کد خبر: ۲۴۳۲۷۵
۱۱:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز:  تمام سعی ما بر آن بوده که مطالب آموزش آشپزی در بهترین کیفیت و ساده ترین گفتار خدمت شما عزیزان ارائه گردد. اسلایس نارگیلی از جمله شیرینی خشک محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه اسلایس نارگیل مخصوص ۱۰ نفر:

آرد ۱۲ قاشق غذا خوری
شکر ۱۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۳ عدد
آب ۱۵ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
بهبود دهنده ۱/۲ قاشق چای خوری
روغن مایع ۹ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل ترجیحا ریز ۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ (سفیده) برای رویه ۴ عدد
پودر نارگیل ۱ لیوان
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
پودر قند ۲ قاشق غذا خوری
شربت زعفرانی به مقدار لازم

طرز تهیه اسلایس نارگیل:

خوب برای درست کردن لایه زیری اسلایس هایمان باید تمام مواد خشک را با هم مخلوط کنیم. البته آرد و بیکینگ پودرتون را الک کنید و داخل کاسه بزرگی بریزید و بعد به آن بهبود دهنده و شکر و پودر نارگیل را اضافه کنید.

حالا باقی مواد را بریزید ( تخم مرغ+آب+ روغن+ وانیل) و نیازی به همزن برقی ندارید. با یک همزن دستی مواد را بزنید تا یکدست بشه و گلوله نداشته باشد.

البته برای سرعت بخشیدن به کار و راحتی می توانید از همزن برقی کمک بگیرید. حالا قالب 20 در 30 رو کاغذ روغنی بندازید و مواد تان را داخل آن بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با درجه 180 سانتی گراد در طبقه وسط فر بگذارید‌ به مدت 20 تا 30 دقیقه تا وقتی خلال دندون از مرکز آن تمیز بیرون بیاد.

دقت داشته باشید که باید این کیک را زودتر از فر خارج کنید یعنی در حدی که پخت خود را انجام داده باشد اما رویه آن برشته و طلایی نشده باشد و زیر آن هم زیاد قهوه ای نشده باشد. کلا باید یک 10 دقیقه ای زودتر از فر در بیارید. چون پخت دوم دارد.

حالا مواد رویه اسلایس نارگیل را آماده می کنیم:

تخم مرغ و وانیل را بزنید با همزن حسابی تا ابری بشود حالا قاشق قاشق پودر قند را اضافه کنید در حالی که همزن کار می کند.

در نهایت هم روغن و پودر نارگیل را بریزید و با پالت هم بزنید تا خیلی پف آن خراب نشود. کیک را از فر بیرون بیارید و این رویه را روی آن به صورت یک لایه یکدست و صاف بکشید و دوباره تا زمان طلایی شدن رویه درون فر قرار دهید.

اگر احساس کردید که ته کیک بقدر کافی طلایی شده و ممکن است در تایم دوم بسوزد یک سینی اضافه در فر گذاشته و قالب را روی اون بگذارید تا ته آن نسوزد.

مدت طلایی شدن این اسلایس نارگیل حدود 10 دقیقه است اما چک کنید تا نسوزد. در نهایت اجازه بدهید خنک بشود و بعد از آن شهد ولرم مایل به گرم را روی آن بریزید.

دقت کنید که شهد شما نباید خیلی رقیق یا خیلی غلیظ باشد. اگر رقیق باشد باعث خمیر شدن شیرینی و اگر غلیظ باشد باعث شکرک زدن ان می شود. برای شهد باید یک برابر شکر و دو برابر آب یا اگر دوست داشتید مقداری از آب را گلاب بزیرید و هم بزنید تا حل بشود و به آن زعفران بزنید و 5 دقیقه داخل ماکرو بگذارید یا از بعد از جوشیدن 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

مقدار آن هم دلخواه هست. اصولا نباید خیلی زیاد بریزید که زیادی شل و شیرین می شود و انسجام نخواهد داشت و شکل خود را از دست می دهد.

می توانید این کیک را کلا بدون شهد تهیه کنید و برای روی کیک در نهایت با قلمو کمی به آن عسل رقیق شده بزنید. بگذارید کامل خودش را بگیرد و خنک بشود توی یخچال و بعد برش بزنید. این کار را با احتیاط انجام دهید که خرد نشود. این اسلایس نارگیلی خوشمزه در ظرف درب بسته و در جای خنک تا یک هفته ماندگاری دارد.

منبع : رزبانو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: