۰

خواص میگو

میگو یک غذای دریایی عضو گروه خرچنگ هاست که کم کالری بوده در حالیکه سرشار از آهن ، فسفر ، امگا3 ، ویتامین D ، E ، A ، B6 ، B12 ، C ، سلنیوم ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم ، روی ، مس ، منگنز و پروتئین است . علاوه بر این کلسیم ، آهن ، روی ، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیش تر است .
کد خبر: ۲۴۳۲۲۸
۱۶:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

خواص میگو

شیعه نیوز: امگا3 به کنترل فشار خون و کاهش بیماری های قلبی ، جلوگیری از بروز آلزایمر ، اختلال حواس و افسردگی کمک می کند . البته بایستی در حداقل روغن و نمک سرخ شود . دریافت 380 میلی گرم امگا3 به صورت روزانه از آلزایمر جلوگیری می کند که با خوردن 2 تا 3 بار میگو در هفته این مقدار جذب می شود .
سرشار از سلنیوم

سلنیوم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و مصرف میگو به صورت مرتب احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد. هر 100 گرم میگو 64 درصد نیاز به سلنیوم را تامین می کند . همچنین این ماده معدنی برای متابولیسم و ایمنی بدن مهم و ضروری است و از سلول ها و بافت های بدن در برابر رادیکال های آزاد حفاظت می کند . همچنين سلنيوم در بازسازي و ترميم بخش‌هاي تخريب شده دي.ان.اي نقش مثبتي داشته و در جلوگيري از تاثير سموم بر كبد موثر است.

سلنيوم دي.ان.اي را ترميم‌ مي‌كند و مانع‌ از آسيب‌ رساندن‌ به‌ سلول‌ها مي‌شود و از تكثير سلول‌هاي‌ سرطاني‌ جلوگيري‌ مي‌كند و از مرگ‌ سلولي‌ مي‌كاهد .

ميگو به دليل دارا بودن عنصر سلنيوم در پيشگيري از آب مرواريد بسيار موثر است. همچنين مصرف مواد غذايي غني از سلنيوم مانند ميگو، منجر به درمان شوره سر و همچنين علايم لوپوس (بيماري سيستم ايمني است که در آن سلول‌هاي ايمني بدن بر ضد سلول‌هاي بدن فعال شده و منجر به عوارضي در بدن مي‌شوند) مي‌گردد. کاهش عوارض آلودگي هوا بر سلامت افراد از فوايد ديگر عنصر سلنيوم است و اين عنصر در سم‌زدايي فلزات بدن همچون آرسنيک و جيوه نقش دارد .

باتوجه به اينکه عنصر سلنيوم توليد اسپرم (سلول جنسي مردان) را نيز افزايش مي‌دهد؛ بنابراين استفاده از مواد غذايي حاوي اين عنصر در رفع اختلال ناباروري مردان که ناشي از کاهش توليد اسپرم باشد، موثر است.
حاوی آهن

آهن يكي از عناصر مهم و ضروري در ساختار آنزيم‌ها و خون است و با خوردن 100 گرم میگو 19 درصد آهن جذب می شود که از ابتلا به بیماری کم خونی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند به خصوص در افرادی که گوشت قرمز مصرف نمی کنند .
منبع پروتئین و کلسترول خوب

در واقع این ماده غذایی چربی کمی دارد و با خوردن 12 عدد میگوی درشت بخارپز شده، 160 میلی‌گرم کلسترول وارد بدن می‌شود و سطح تری‌گلیسرید 13 درصد پایین می‌آید بنابراین توصیه می‌شود آن را مانند سایر منابع پروتئینی مصرف کنید .

نکته بسیار مهم

مصرف بیش از حد میگو کلسترول را بالا می برد و برای افرادی که کلسترول بالا و بیماری قلبی دارند مضر است و باید در حد اعتدال استفاده کنند . بیماران مبتلا به نقرص باید در مصرف میگو احتیاط کنند . ميگو در کاهش سکته ، در بالا بردن مقاومت بدن، بهبود التهاب‌ها، بيماري‌هاي قلبي و مبارزه با سرطان كمك مي‌کند. همچنین که مصرف ميگو در افراد مبتلا به ايذر از پيشرفت بيمارى‌ها جلوگيرى مي‌كند .

منبع : زن امروزی

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: