۰

افزایش صادرات تسلیحاتی اسرائیل به امارات

طی چند سال گذشته، همکاری محرمانه بین تل‌آویو و دبی به ویژه در زمینه نظامی افزایش یافته و قراردادهای کلان به ارزش‌ میلیاردها دلار ـ خواه مستقیم یا با واسطه طرف سوم ـ امضا شده است و علاوه بر آن، امارات در مانورهای نیروی هوایی اسرائیل مشارکت داشته است.
کد خبر: ۲۴۳۱۹۰
۱۲:۰۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، طی چند سال گذشته، همکاری محرمانه بین تل‌آویو و دبی به ویژه در زمینه نظامی افزایش یافته و قراردادهای کلان به ارزش‌ میلیاردها دلار ـ خواه مستقیم یا با واسطه طرف سوم ـ امضا شده است و علاوه بر آن، امارات در مانورهای نیروی هوایی اسرائیل مشارکت داشته است.

در همین رابطه، «یوسی میلمن» کارشناس امور امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گوید، امارات از بیش از یک دهه پیش با دستگاه امنیتی این رژیم ارتباط دارد و دستگاه‌های مربوطه نیز با مجوز صادرات شرکت‌هایی که به امارات پهپاد، تجهیزات دفاعی ویژه تأسیسات نفتی و تجهیزات ویژه جنگ الکترونیکی فروخته‌اند، موافقت کرده‌اند.

روزنامه اقتصادی عبری زبان «گلوبس» نوشت که صادرات نظامی اسرائیل در سال ۲۰۱۸ به ۷.۵ میلیارد دلار رسید که البته این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است، به طوری که سال ۲۰۱۷ رقم بی‌سابقه‌ای در صادرات سلاح اسرائیلی به ثبت رسانده و سودی به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار عاید این رژیم کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: