۰

طرز تهیه یک لازانیای پرملات خوشمزه و متفاوت

در گزارش زیر طرز تهیه لازانیا اسفناج متفاوت با لوبیا و سوسیس را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۲۴۳۱۴۵
۰۹:۱۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: افرادی که طعم اسفناج را دوست دارند، احتمال زیاد لازانیا اسفناج را امتحان کردند. قبلا ما طرز تهیه لازانیا اسفناج با سس خامه را به شما آموزش دادیم. اما اینبار می‌خواهیم طرز تهیه لازانیا اسفناج متفاوت با سوسیس و لوبیا را به شما آموزش دهیم که نسبت به لازانیای اسفناج ساده پرملات‌تر و در آن به جای سس خامه از سس گوجه فرنگی استفاده شده است. طبیعتا مدت زمان پخت و تهیه این لازانیا بیشتر است؛ اما پیشنهاد می‌دهیم حتما یک بار درستش کنید که عاشق طعم و مزه‌اش خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج متفاوت با لوبیا و سوسیس

لوبیا سفید ۴۰۰ گرم
بیبی اسفناج ۱۵۰ گرم
ماکارونی پروانه‌ای یک بسته
سوسیس ۴۵۰ گرم
پیاز زرد متوسط یک عدد
سیر چهار حبه
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی پوست کنده شده ۸۰۰ گرم
پوره گوجه فرنگی ۴۰۰ گرم
پنیر موزارلا (رنده شده) ۲۵۰ گرم
پنیر پارمسان (رنده شده) یک‌چهارم فنجان
برگ ریحان تازه برای تزئین
فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه لازانیا اسفناج متفاوت با لوبیا و سوسیس

قفسه فر را در طبقه وسط قرار دهید و فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. ظرف لازانیا را با روغن زیتون چرب کنید. البته این لازانیا را هم می‌توانید به شکل رول لازانیا و به جای ماکارونی با ورقه لازانیا آماده کنید، اما چون پرملات‌تر است، ما ترجیح دادیم آن را در حالت ساده تهیه کنیم.

پوسته‌های سوسیس را جدا کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود. سوسیس‌ها را داخل قابلمه بریزید و حدود شش تا هشت دقیقه تفت دهید تا شروع به پخته شدن و قهوه‌ای شدن کند.

در این حین پیاز و سیر را خرد کنید و بعد از این که سوسیس پخته شد، همراه نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید. دوباره حدود شش تا هشت دقیقه مواد را تفت دهید تا پیاز نرم شود.

در این مرحله پنیر پارمزان و پنیر موزارلا را به سس اضافه کنید. کنسرو لوبیا را هم داخل آبکش بریزید و لوبیا‌ها را به سس اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و حدود دو دقیقه مواد را روی حرارت تفت دهید تا رب گوجه کمی تیره شود. در این فاصله گوجه‌های پوست کنده شده را همراه پوره گوجه به مواد اضافه کنید. نمک و فلفل را بچشید و در صورت نیاز اضافه کنید. صبر کنید تا حدود ۱۵ دقیقه سس پخته و غلیظ شود.

قابلمه را از روی حرارت بردارید. بیبی اسفناج‌ها را اضافه کنید. ماکارونی پروانه‌ای را هم اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن مواد را داخل ظرفی که آماده کردید بریزید. روی مواد را مقداری پنیر موزارلا و پارمزان بپاشید.

ظرف را به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا ماکارونی‌ها پخته و پنیر طلایی‌رنگ شود. سپس ظرف را از فر بیرون بیاورید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه خنک شدن با برگ ریحان تزئین کرده و سرو کنید.

چند نکته

می‌توانید از لازانیای ورقه‌ای هم استفاده کنید، اما به خاطر پرملات بودن این لازانیا، استفاده از ماکارانی پروانه‌ای کارتان و سرو غذا را راحت‌تر می‌کند.
اگر طعم تندی غذا را دوست دارید، از مقدار فلفل بیشتری استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: