۰

تنها 11 روش طبیعی موثربرای از بین بردن رنگ مو

اگر رنگ موی اشتباهی گذاشته اید نگران نباشید زیرا راهکار های طبیعی و خوبی وجود دارد که می توانید آن را از بین ببرید و دیگر منتظر این نمانید که رنگ کمرنگ شود یا موهایتان مجدد رشد کنند. همان طور که می دانید رنگ مو دائمی می تواند حداقل ۳-۴ هفته تا زمان رشد موهای جدید ماندگار باشد بنابراین اگر نمی توانید تا آن زمان صبر کنید، روش های طبیعی ذکر شده در این قسمت از سایت را امتحان کنید زیرا کارساز خواهند بود.
کد خبر: ۲۴۳۱۲۴
۱۶:۲۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: اگر رنگ موی اشتباهی گذاشته اید نگران نباشید زیرا راهکار های طبیعی و خوبی وجود دارد که می توانید آن را از بین ببرید و دیگر منتظر این نمانید که رنگ کمرنگ شود یا موهایتان مجدد رشد کنند. همان طور که می دانید رنگ مو دائمی می تواند حداقل ۳-۴ هفته تا زمان رشد موهای جدید ماندگار باشد بنابراین اگر نمی توانید تا آن زمان صبر کنید، روش های طبیعی ذکر شده در این قسمت از سایت را امتحان کنید زیرا کارساز خواهند بود.

چگونه رنگ موی دائمی را با استفاده از راه های طبیعی، از موهایمان پاک کنیم؟
۱- شامپو ضد شوره همراه با جوش شیرین:

با انتخاب یک شامپوی ضد شوره می توانید به کمرنگ شدن سریع رنگ مو خود کمک کنید زیرا این شامپو ها قوی بوده و ترکیبی به نام سولفید سلنیوم دارد. جوش شیرین نیز یک پاک کننده قوی می باشد. از آن جایی که جوش شیرین می تواند لکه ها را از بین ببرد قطعا می تواند رنگ موها را هم کم رنگ کند. جوش شیرین و شامپوی ضد شوره را به مقدار مورد نظر مخلوط کنید و موهای خود را با این مخلوط شامپو کنید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس کاملا آبکشی کنید تا رنگ مو به سرعت محو شود.
۲- قرص ویتامین C با آب داغ:

بدین منظور چند قرص ویتامین C(قرص های سلن پلاس ۵۰۰ میلی گرمی) را خرد کنید و آن را به شامپوی معمولی تان اضافه کنید .به خوبی تکان دهید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و سپس موهایتان را شامپو کنید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت آبکشی نمایید. این درمان را ۲ بار در هفته انجام دهید تا رنگ مو کمرنگ شود .
۳- سرکه و آب:

سرکه و آب گرم را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط را روی موها بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. خاصیت اسیدیته سرکه ، رنگ موها را به سرعت کمرنگ می کند و به حالت اولیه باز خواهد گرداند.

۴- صابون ماشین ظرفشویی و شامپو:

بدین منظور ۴ قطره از صابون ظرفشویی را با ۲ قطره از شامپوی خود به خوبی مخلوط کنید و بر روی موهایتان بمالید تا خوب کف کند و سپس موهایتان را کاملا آبکشی کنید. از آن جا که مایع شستشوی ظروف سبب خشکی موها می شود یادتان باشد که بعد از شستشو، موهای تان را به خوبی با روغن نارگیل یا روغن زیتون مرطوب کنید.
۵- جوش شیرین و آب لیمو:

جوش شیرین و آب لیمو را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و به موهایتان بمالید. به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن ها را کاملا آبکشی کنید . خاصیت سفید کنندگی جوش شیرین و خاصیت اسیدی لیمو با یکدیگر می توانند به مرور رنگ موها را کمرنگ کنند.
۶- هیدروژن پراکسید و آب:

اگر چه این درمان کاملا طبیعی نیست، اما ترکیب هیدروژن پراکسید و آب به نسبت مساوی می تواند رنگ مو ها را ازبین ببرد. بدین منظور پس از ترکیب این دو با یکدیگر، آن را به موهایتان مالیده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه موهایتان را کاملا آبکشی نمایید.

۷- نمک اپسوم و جوش شیرین:

نمک اپسوم و جوش شیرین را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و به آب گرم اضافه نمایید و آن را روی موها اسپری کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و پس از آن ، موهایتان را کاملا آبکشی نمایید. این درمان را حداقل ۲ بار در هفته تکرار کنید تا از شر رنگ مویتان خلاص شوید.
۸- روغن داغ درمانی:

این روش درمانی علاوه بر از بین بردن رنگ مو ، باعث نرمی و براق شدن موهایتان نیز می شود. بدین منظور کمی روغن نارگیل را گرم کرده و موهایتان را با آن ماساژ دهید.
۹- آب لیمو با آب:

خاصیت اسیدی لیمو رنگ مو را پاک می کند و همچنین شوره سر را نیز درمان خواهد کرد ؛ بنابراین یک درمان دو منظوره برای موهای شما محسوب می شود.

۱۰- استفاده مکرر از شامپوی ضد شوره:

اکثر شامپوهای ضد شوره عاملی قوی دارند تا رنگ مو را سریع تر پاک کند. بدین منظور ۳ بار درهفته موهای خود را با شامپوی ضد شوره بشویید تا نتایج حاصل شود.
۱۱- عسل و دارچین:

عسل ماده ای طبیعی برای سفید کردن مو است و وقتی با دارچین ترکیب شود می تواند رنگ مو را به طور موثری روشن کند. پودر دارچین را با مقدار کافی عسل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید . این ترکیب را روی موهایتان بمالید و به مدت ۲ ساعت صبر کنید و سپس آن را به خوبی آبکشی نمایید. پس از انجام این روش رنگ موهای شما به میزان قابل توجهی روشن خواهد شد .

منبع : هنر فردی

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: