۰

انتقاد شبکه تلویزیونی اسلامی از نماینده پارلمان انگلیس

یک شبکه تلوزیونی اسلامی که مقر آن در شهر لندن واقع است از اظهارات یکی از نمایندگان پارلمان بریتانیا و ارتباط دادن فعالیت‌های این شبکه با تروریسم انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۴۳۰۹۵
۱۳:۵۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کانال تلویزیونی «اسلام چنل» که در بریتانیا فعالیت می‌کند، روز پنجشنبه، به اظهارات یک نماینده محافظه‌کار پارلمان که این شبکه را با حملات تروریستی اخیر در پاریس و وین مرتبط دانسته، واکنش نشان داد.

روز چهارشنبه در مجلس عوام بریتانیا، نصرت غنی نماینده مجلس پس از اشاره به حملات تروریستی اخیر در فرانسه و اتریش، خطاب به نخست وزیر این کشور، بوریس جانسون پرسید: آیا نخست وزیر نگرانی‌های من در مورد کانال‌های تلویزیونی مستقر در انگلیس مانند اسلام چنل که این هفته آفکام (نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا) به دلیل تریبون دادن به مبلغین افراطی آن را جریمه کرده، درک می‌کند؟

در واکنش به این اظهارات شبکه اسلام چنل در بیانه‌ای تأکید کرد که مسئولان آن از اظهارات وی حیرت زده شده اند و از وی خواستند که بلافاصله آنها را پس بگیرد.

در این بیانیه آمده است: شما نه تنها سعی داشتید شبکه اسلام چنل را با حملات تروریستی اخیر در پاریس و وین مرتبط نشان دهید که این امر کاملا غیرمنطقی بود، بلکه در اظهارات خود اطلاعات کاملاً نادرستی در مورد جریمه شدن اخیر این شبکه به وسیله آفکام ارائه کردید. ارتباط دادن اسلام چنل به اقدامات تروریستی کاملاً بی اساس و به شدت توهین آمیز است. ما بر این باوریم یک نماینده مجلس به هیچ وجه نباید چنین اظهارات گمراه کننده و غیرواقعی را بیان کند و اتحاد جامعه را به ویژه در زمانی که تنش ها پس از حملات تروریستی اخیر در حال افزایش است، به خطر بیندازد.

در پی حمله تروریستی روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش و چند حمله متوالی در فرانسه ، از روز سه شنبه بریتانیا سطح تهدید اقدام تروریستی را به شدید ارتقا داده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: