۰

حمایت پوتین از قانون منع توهین به احساسات پیروان ادیان الهی در روسیه

رئیس جمهور روسیه گفت: عدم احترام به احساسات مذهبی دیگران، عواقب مخربی در پی دارد که باید از بروز آن جلوگیری کرد و اصل احترام متقابل و تقویت وحدت، کلید همزیستی مسالمت آمیز درازمدت پیروان ادیان مختلف در روسیه است.
کد خبر: ۲۴۳۰۲۲
۱۲:۳۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

حمایت پوتین از قانون منع توهین به احساسات پیروان ادیان الهی در روسیه

به گزارش «شیعه نیوز»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در نشستی با نمایندگان انجمن‌های مذهبی به مناسبت "روز وحدت ملی" در این کشور که به صورت آنلاین برگزار شد، ابراز اطمینان کرد که اقدامات تحریک آمیز ناشی از اختلافات فرقه‌ای در روسیه باید منتفی شود.

پوتین یادآور شد: وضعیت در تعدادی از کشورهای جهان پیچیده است، و ما شاهد هستیم که انواع اقدامات تحریک آمیز چه عواقبی را به دنبال دارد - کسانی که تحت عنوان آزادی بیان، احساسات مسلمانان را آزرده می‌کنند و کسانی که از این مسئله به عنوان بهانه‌ای برای توجیه خشونت و عدم تحمل دیگران استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه رهبران روحانی روسیه نقش ویژه‌ای در هماهنگی روابط بین اقوام و مذاهب و در جلوگیری از تمایلات افراط گرایانه و تروریستی دارند، خطاب به نمایندگان انجمن‌های مذهبی گفت: مردم به نظرات شما و سخنان شما گوش می‌دهند و زمانی که مواضع شما درباره لزوم همبستگی و پیروی صریح از ارزش‌های صلح آمیز و توصیه به مهربانی و رحمت بین مردم شنیده می‌شود، این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همین امر کلید همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان در روسیه است.

وی درباره قانون منع توهین به احساسات پیروان ادیان الهی تأکید کرد: این قانون درست است و ما انتخاب درستی انجام داده‌ایم. البته این مسئله فقط مربوط به قوانین نیست، بلکه در مورد آگاهی درونی ماست که بیش از هزار سال است که ما در یک کشور چند ملیتی زندگی می کنیم و دقیقاً با احترام و عشق با یکدیگر برخورد می‌کنیم و این مسئله از جمله افتخارات ما در روسیه است.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش از این نظریه که در عرصه سازمان ملل از سایر کشورها خواسته شود تا قانونی در راستای دفاع از احساسات پیروان همه ادیان تصویب شود را حمایت کرده و گفت: ما باید درباره آن فکر کنیم. این واقعاً یک پیشنهاد خوب است، من درک نمی‌کنم چه کسی می تواند با تحریم توهین به احساسات پیروان ادیان به هر شکلی، مخالفت کند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: