۰

۷ راه مهم برای نجات رابطه زناشویی ظرف دو دقیقه

تداوم زندگی و راه‌های حفظ آن یکی از چالش‌هایی است که اغلب زن و شوهر‌ها با آن دست به گریبان هستند.
کد خبر: ۲۴۲۸۸۳
۰۹:۵۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: برخی از افراد معتقد هستند به محض ازدواج با فردی که آن را دوست داریم، این عشق در طول زندگی تداوم خواهد یافت؛ اما این مسأله با واقعیتی که با آن سر و کار داریم، متفاوت است؛ چرا که حفظ عشق و رابطه زناشویی با مجموعه‌ای از چالش‌ها روبروست.

بسیاری از روابط به سبب عللی که بی ارزش به نظر می‌رسند، با شکست روبرو می‌شوند؛ اما در حقیقت توجه به این موارد می‌تواند در امر تداوم ازدواج بسیار مهم باشد. اکنون ما در اینجا به برخی از پیشنهاد‌های ساده‌ای که می‌تواند در حفظ رابطه زناشویی کمک کند و مهمتر آنکه انجام آن بیشتر از دو دقیقه زمان نخواهد برد، اشاره خواهیم کرد:
۱- چشم انداز مثبتی داشته باشید

پس از گذشت چندین سال، ازدواج‌ها و روابط زناشویی به سمتی می‌رود که در وهله نخست، علتی که زن و شوهر‌ها همدیگر را انتخاب کرده اند، رو به فراموشی می‌رود و بجای آن، تمرکز بر روی مسائلی صورت خواهد گرفت که آن‌ها را اذیت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد هرچه از زمان ازدواج بیشتر می‌گذرد، احتمال اینکه برای کار‌های روزمره تان بجای دلایل مثبت، دلایل منفی بیاورید، بیشتر می‌شود و این مسأله می‌تواند پیامد‌های ناگواری را به همراه داشته باشد. برای همین در طول روز تلاش کنید تا بر روی نکات مثبت تمرکز کنید.

به طور مثال، بجای آنکه فکر کنید همسرتان ظروف کثیف را به دلیل تنبلی در سینک ظرفشویی می‌گذارد، به این فکر کنید که او در محل کار خود بسیار خوب تلاش می‌کند. به دنبال نکات مثبت هر چند کوچک در کار‌های روزانه باشید.
۲- پیروزی‌ها را جشن بگیرید

پیروزی‌های تان را هر چند کوچک هم که باشد جشن بگیرید. پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دانشگاه روچستر ۴ روش مختلف را که زن و شوهر‌ها معمولا به اخبار خوب پاسخ می‌دهند، مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند افرادی همسران ناامید و یا بدون واکنش (در برابر آنها) دارند، از میزان شادی کمتری در زندگی خود برخوردار هستند. همچنین آن‌ها در کمال تعجب دریافتند افرادی نیز که همسرانی داشتند که از آن‌ها بی سر و صدا حمایت می‌کرد، آن‌ها نیز از شادی کمتری در روابط زناشویی خود برخوردار بودند.

به همین خاطر، دفعه بعدی که خبر خوبی از شریک زندگی تان دریافت می‌کنید، آن را به شکلی درست همراه با یک وعده غذایی خاص جشن بگیرید تا نشانگر آن باشد که چقدر از دستاورد‌های همسرتان به شگفت آمده اید.
۳- اظهار قدردانی کنید

همه ما دوست داریم تا از تلاشهایمان قدردانی شود. همه ما خواهان تقدیر و ابراز سپاس و تحسین هستیم. اذعان و قدردانی به آنچه همسرتان انجام می‌دهد، از امور مهم در زندگی به شمار می‌رود.

گاهی اوقات، تهیه دفتری روزانه برای انجام قدردانی، کاری مفید به شمارمی رود. شما و همسرتان می‌توانید آنچه را فکر می‌کنید باید در خصوص کار‌های طرف مقابل که در آن روز انجام داده، مورد قدردانی واقع شود، در آن یادداشت کنید. زن و شوهر‌هایی که این قدردانی متقابل را در زندگی حفظ می‌کنند، کمتر دچار جدایی می‌شوند.
۴- با دیدن همسرتان هیجان زده شوید

هنگامی که برای مدتی از شریک زندگی خود دور هستید، زمانی که او را دوباره می‌بینید، هیجان زده شوید. در صورتی که شرکای زندگی با دیدن همدیگر شگفت زده شوند، این مسأله می‌تواند به پیوند دوباره آن‌ها کمک کند.
۵- از کلمه «ما» استفاده کنید.

استفاده از ما (بجای من) در گفتار و توصیف ازدواج و زندگی به عنوان یک تیم و نه دو فرد مجزا، سبب ایجاد جبهه‌ای متحد می‌گردد که ترفندی روانشناختی را برای نزدیک شدن زن و شوهر ایجاد می‌کند.
۶- کار‌های کوچک را کوچک نشمارید

باید بدانی حتی برخی کار‌های کوچک نیز می‌تواند به حفظ رابطه زناشویی کمک کند؛ پس کار‌های کوچکی را که زمانی هم نمی‌برند، انجام دهید. به طور مثال به همسرتان نشان دهید که به او فکر می‌کنید و خواهان آن هستید که خوشبخت باشد.
۷- به شریک زندگی تان نشان دهید، او در اولویت شماست

زمانی که شریک زندگی تان صحبت می‌کند، به سخنان او گوش دهید و مشغول چندین کار دیگر نباشید. اگر خواهان صحبت با شماست، آن را به تعویق نیاندازید؛ چرا که نشان دادن این مسأله که به همسرتان توجه دارید و رابطه تان برای شما مهم است، امری دشوار نیست.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: