۰

بازداشت امام جماعت مصری به دلیل انتقاد از مکرون

وزارت اوقاف مصر «احمد همام» امام جماعت بازداشت شده یکی از مساجد استان اسکندریه در شمال این کشور را به علت انتقاد از موضع اسلام سیتزانه «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به دادسرای عمومی و اداری تحویل داد.
کد خبر: ۲۴۲۸۲۹
۰۹:۴۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف مصر «احمد همام» امام جماعت بازداشت شده یکی از مساجد استان اسکندریه در شمال این کشور را به علت انتقاد از موضع اسلام سیتزانه «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به دادسرای عمومی و اداری تحویل داد.

«محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر در این خصوص گفت: او تصمیم گرفته است "احمد همام" را از کار تعلیق و دستور فوری پایان خدمات وی را صادر کند.

بنا بر اعلام رسانه‌های داخلی مصر، همام به تحریک مردم به خشونت و تروریسم متهم شده است.

نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" در روزهای اخیر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر گرامی ‌اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

این اظهارات اسلام ستیزانه مکرون با انتقادها و محکومیت‌های گسترده مردم مسلمان، مقام‌ها و شخصیت‌های جوامع اسلامی در سراسر جهان مواجه شده است.

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و تصاویر مکرون آتش زده شده یا مقابل سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: