۰

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی با شیر یا ماست + طرز تهیه پوره کدو حلوایی

کد خبر: ۲۴۲۸۱۴
۰۳:۳۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

۲۶ اکتبر روز جهانی کدو حلوایی یا کدو تنبل است. طبع کدو حلوایی سرد و تر است و وقتی با دارچین و زنجبیل یا عسل و یا سایر گرمی‌جات طبخ می‌شود یک ماده غذایی بسیار مناسب و محبوب برای روزهای سرد سال. انواع دسر، سوپ، خوراک، غذا و شیرینی با کدو حلوایی به خصوص در روز جشن هالووین در سرتاسر دنیا تهیه می‌شود و همین مسئله کدو حلوایی را به یک ماده خوراکی مهم و محبوب در روزهای سرد سال تبدیل کرده است. خواص کدو حلوایی یا کدو تنبل برای رشد کودکان، درمان کبد چرب، لاغری و … بی‌نظیر است. نحوه پخت پنکیک کدو حلوایی که هم به صورت رژیمی و هم با ماست و شیر و پوره کدو حلوایی درست می‌شود بسیار محبوب است و شهرت جهانی دارد. طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی و طرز تهیه پوره کدو حلوایی را در شیعه نیوز بخوانید.

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی با شیر یا ماست + طرز تهیه پوره کدو حلوایی

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی با شیر یا ماست+طرز تهیه پوره کدو حلوایی

مواد لازم برای ۴ عدد

. تخم مرغ: ۱ عدد (در دمای اتاق)

. آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

. پوره کدو حلوایی: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

. شیر: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار

. روغن: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

. شکر: ۳ قاشق غذاخوری

. بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

. دارچین: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی با شیر یا ماست + طرز تهیه پوره کدو حلوایی

۲ طرز تهیه پوره کدو حلوایی یا کدو تنبل

روش اول

برای درست کردن پنکیک کدو حلوایی نیاز به پوره داریم. پوره کدو حلوایی هم برای افراد بزرگسال و کودکان و حتی برای نوزاد (۶ ماه به بالا) هم یک ماده مقوی و مغذی است. نحوه پخت کدو حلوایی برای تهیه پوره کدو حلوایی خوشمزه به این ترتیب است:

حتما بخوانید: طرز تهیه آبگوشت ساده خانگی در زودپز و قابلمه

ابتدا کدو حلوایی را پوست بگیرید و تکه تکه کنید. سپس در یک قابلمه بریزید و مقداری آب اضافه کنید. روی شعله ملایم گاز کدو حلوایی را بپزید. باید کدو حلوایی آنقدر نرم شود که با فشار قاشق له شود یا در غذاساز بریزید و پوره کنید.

روش دوم

یک روش دیگر هم این است که برای تهیه پوره کدو حلوایی ابتدا کدو حلوایی را خوب بشورید و سپس به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. در یک قابلمه یک استکان آب بریزید و قطعات کدو حلوایی را به آن اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید کدو حلوایی روی شعله ملایم گاز نرم شود. وقتی که قسمت گوشتی و نارنجی کدو حلوایی نرم شد آن را آبکش کنید. صبر کنید تا تکه‌های کدو سرد شوند سپس با چاقو پوست کدوها را جدا کنید.

تکه‌های کدو حلوایی را در غذاساز بریزید و پوره کنید. آن‌قدر این کار را ادامه دهید که یک پوره صاف و لطیف به دست بیاورید. نکته مهم بعد از پوره کردن کدو حلوایی این است که حدود یک ساعت پوره را در یک پارچه تنظیف یا الک ریز بریزید تا آب اضافی پوره گرفته شود. حالا شیر و خامه قنادی را در مخلوط‌کن بریزید، بعد از چند دور زدن شیر و خامه، پوره کدو حلوایی را اضافه کنید و باز هم میکس کنید. پوره کدو حلوایی خامه‌ای شما حاضر است.

پوره کدو حلوایی را به جای آب با شیر هم می‌توانید بپزید. علاوه بر پنکیک کدو حلوایی از این پوره برای تهیه سوپ کدو حلوایی با مرغ یا بدون مرغ، انواع کیک و شیرینی پای کدو حلوایی، انواع دسر کدو حلوایی، کوکو کدو حلوایی، خوراک کدو حلوایی، نوشیدنی لاته کدو حلوایی و همچنین برای تهیه مارمالاد کدو حلوایی می‌توانید استفاده کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه ته چین مرغ ساده و مجلسی برای ۴ نفر

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

مرحله اول

بعد از آماده کردن پوره کدو حلوایی تمام مواد مایع را به همراه پوره با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ را هم اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید. حالا آرد، بیکینگ پودر و دارچین را الک کرده و به مواد به صورت تدریجی و کم کم اضافه کنید. با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید یا یکدست شوند.

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی با شیر یا ماست + طرز تهیه پوره کدو حلوایی

مرحله دوم

یک ماهیتابه را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا گرم شود. ۱۰ دقیقه زمان کافی است و نیازی به روغن نیست. وقتی ماهیتابه خوب داغ شد برای هر عدد پنکیک یک ملاقه از مواد بردارید و در تابه بریزید. صبر کنید تا روی پنکیک پر از حباب شود. وقتی روی پنکیک سفت شد (با نوک انگشت امتحان کنید) پنکیک را زیر و رو کنید تا سمت دیگرش هم بپزد. پنکیک کدو حلوایی یک صبحانه و میان وعده جذاب و مقوی برای کودکان است. روی آن را در صورت تمایل با عسل و خامه، نوتلا و انواع میوه مثل موز تزیین و میل کنید.

پنکیک کدو حلوایی رژیمی

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی بدون شیر با ماست هم مرسوم است. برای درست کردن پنکیک کدو حلوایی یا همان پنکیک کدو تنبل رژیمی از عسل به جای شکر استفاده کنید و به ادویه آن پودر زنجبیل و دارچین اضافه کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: