۰

عربستان بزرگترین خریدار جنگنده‌های اروپایی در خاورمیانه

بر اساس گزارش‌های منتشر شده عربستان بزرگترین خریدار جنگنده‌ «یوروفایتر تایفون» در خاورمیانه شناخته شد که از آن در کنار سایر جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در جنگ یمن استفاده کرده است.
کد خبر: ۲۴۲۷۶۷
۱۲:۰۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس گزارش‌های منتشر شده عربستان بزرگترین خریدار جنگنده‌ «یوروفایتر تایفون» در خاورمیانه شناخته شد که از آن در کنار سایر جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در جنگ یمن استفاده کرده است.

عربستان سعودی در راس کشورهایی قرار گرفت که جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» ( این هواپیما توسط کنسرسیومی اروپایی متشکل از سه شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز، ای‌ای‌دی‌اس و آلنیا آئروناتیکا طراحی و ساخته می‌شود) را در منطقه خاورمیانه خریداری کردند و پس از آن کویت ، قطر و عمان در رده‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش عربستان سعودی 72 جنگنده از این نوع و پس از آن کویت 28 و قطر 24 جنگنده و سپس عمان 12 جنگنده مذکور را خریداری کرده‌اند.

یوروفایتر تایفون یک جت جنگنده چند منظورهٔ دو موتوره با کانارد و بال دلتا است. نخستین پیش نمونه یوروفایتر تایفون در سال 1994 به پرواز درآمد؛ اما پایان جنگ سرد پیشرفت پروژه را به تأخیر انداخت و ورود رسمی این جنگنده به خدمت نظامی تا سال 2003 طول کشید. تایفون جنگنده‌ای بسیار چالاک است که توانایی بالایی در جنگ هوایی نزدیک دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: